تست، مقایسه و بررسی خودرو

بررسی BMW-M2 مدل ۲۰۱۹ و تجربه رانندگی با آن

تجربه ی رانندگی با BMW-M2

معرفی BMW M2 Competition

این خودروی کوپه ی خاکستری و خشمگین، BMW M2 Competition جدید است  (نام کامپتیشن Competition به معنای مسابقه ای است) و نسخه ی دوم از این مدل محسوب می شود. خودروی BMW-M2 قبلی از ایرادات زیادی مانند کمبودهایی در بازدهی و کارایی برخوردار بود و بیشتر یک خودروی معمولی تلقی می شد. از این رو شرکت BMW-M  تصمیم به تولید خودرو ای رقابتی تر گرفت . موتور قرار گرفته بر روی این مدل بسیار قدرتمند است که کمی با ابعاد جمع و جور و کوچک این خودرو در تضاد است.

تغییرات جدید این مدل

تغییرات صورت گرفته در مدل M2 تماما در رابطه با اصلاحات محور جلوی خودرو است. همچنین در BMW-M2 موتور S55 با حجمی برابر با ۳ لیتر و دو توربو شارژ قرار گرفته است که در سدان M3 و مدل کوپه ی M4 نیز استفاده شده بود. البته این موتور برای مدل M2 بسیار قدرتمند به حساب می آید اما مگر کسی هم پیدا میشود که راجب به قدرت بالا در یک خودرو شکایت کند؟!

 

این مطالب را هم از دست ندهید:

 

BMW-M2 توانایی تولید ۴۰۵ اسب بخار نیرو و همچنین ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد، که نسبت به مدل قبل، ۴۰ اسب بخار نیرو و ۵۰ نیوتن متر گشتاور آن افزایش یافته است. به عبارتی دیگر، BMW-M2 بسیار قدرتمند تر از مرسدس AMG مدل CLA45 و آئودی RS3 عمل میکند. همچنین این خودرو قدرتی نزدیک به آئودی TT RS و پورشه Cayman GTS دارد.

میل لنگ جدید به کار رفته در این خودرو باعث میشود که خط قرمز تا ۷۶۰۰ دور بر دقیقه افزایش یابد. مدل M2 دیفرانسیل عقب است و از یک سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته ی دستی بهره می برد. همچنین به صورت آپشنال یک سیستم انتقال قدرت ۷ سرعته ی اتوماتیک دو کلاچه نیز وجود دارد. در حالت اتوماتیک مدل M2 میتواند در عرض ۴٫۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، که نسبت به مدل قبلی ۰٫۱ ثانیه سریع تر عمل میکند. همچنین در نسخه دستی این عمل در ۴٫۴ ثانیه انجام میگیرد.

قدرت بیشتر به معنای هوای ورودی بیشتر برای خودرو است که BMW با استفاده از جلو پنجره جدید و ورودی های هوای بزرگ تر که برگرفته از مدل M4 هستند این مشکل را حل کرده است.

بنا بر گفته ی مهندسین BMW در این مدل فنر ها و کمک فنر ها با یکدیگر هماهنگ شده اند. با نصب یک میله ی استرس جدید (استرات بار) در جلوی خودرو، هندلینگ آن بهبود یافته است. همچنین فرمان دهی و هدایت خودرو، کنترل پایداری و سیستم دیفرانسیل مدل M نیز بهینه سازی شده اند.

به عنوان سیستم نگهدارنده ی خودرو نیز BMWبسته ای آپشنال را ارائه میدهد که شامل کالیپر های ۶ پیستونی همراه با دیسک های ۱۵٫۷ اینچی در جلوی خودرو و همچنین کالیپر های ۴ پیستونی به همراه دیسک های ۱۵ اینچی در عقب خودرو است.

طراحی داخلی

در طراحی داخلی این خودرو از دیگر مدل های سری M الهام گرفته شده است.

دکمه های تنظیم حالت رانندگی برای سیستم انتقال قدرت و هدایت خودرو، مانند همیشه در کنار جعبه دنده قرار گرفته اند. و این در حالی است که دکمه های M1 و M2 نیز برای تنظیم دلخواه حالت رانندگی بر روی فرمان قرار دارند. اما کمک فنر ها به همان سبک قدیمی خود باقی مانده اند که این مورد کاملا غیر قابل قبول است. همچنین صندلی های جدیدی بصورت آپشنال و با قیمت بالاتر برای خودرو در نظر گرفته شده است که بیشترین مزیت آنها این است که شبیه به صندلی های ماشین های اسپورت هستند و یک صندلی ساده و معمولی به نظر نمی آیند.

کیفیت رانندگی

کیفیت رانندگی در این خودرو خارق العاده است، یک ماشین سرگرم کننده همراه با یک موتور خوب، اینکه بخواهیم تغییرات BMW-M2 را تماما درباره ی موتور آن در نظر بگیریم درست نیست و این به این دلیل است که بقیه قسمت های خودرو عالی کار شده اند. با این وجود موتور توربو ی N55 تا حد زیادی مسبب هیجان انگیز تر شدن رانندگی با مدل M2 نسبت به نسخه ی قبلی آن است. پیشرفت تکنولوژی توربو تا این حد بسیار قابل توجه است همچنین سیستم توربو چنان قدرتی را در اختیار این ماشین قرار میدهد که کنترل کردن آن گاهی اوقات کمی مشکل است!

همچنین وزن ۱۶۵۸ کیلوگرمی این ماشین تاثیر بسزایی در سرعت و عملکرد آن داشته است البته موتور جدید بکار رفته در این خودرو خیلی عالی بنظر نمی رسد همانطور که این موتور در مدل M4 نیز ویژگی ای برجسته ای به شمار نمی آمد. با اینکه سیستم اگزوز این خودرو به صورت استاندارد عمل میکنند اما در درون اتاق خودرو صدای اگزوز همراه با نوسان به گوش می رسد. همچنین از بیرون نیز صدای اگزوز ها خیلی خاص و به یادماندنی نیست.

قابلیت های دیگر

BMW-M2 در کل خودرو ای دوست داشتنی و در عین حال دارای یک تجربه ی رانندگی تماشایی است. به دلیل وزن موتور دوتوربو شارژ، محور عقب BMW-M2 کمی سنگین تر از نسل قبلی خود است. و به همین علت کنترل محور عقب خودرو در بعضی مواقع مشکل است و راننده باید با توجه به شرایط، بیشتر به مقدار فشار دادن پدال گاز توجه کند. مدل M2 می تواند یکی از کوچکترین خودرو های اسپورت دنیا لقب گیرد. طرفداران خودرو های دیفرانسیل عقب عاشق این خودرو می شوند. به علاوه ی اینکه هر کسی میتواند با آئودی رانندگی کند و البته در نتیجه شما از تعدادی از قابلیت های BMW-M2 بی بهره خواهید ماند.

M2 می تواند یکی از کوچکترین خودرو های اسپورت دنیا لقب گیرد. این خودرو بسیار قدرتمند و سریع است اما نه به اندازه ای که نتوان آن را کنترل کرد.

به دلیل تنظیم مجدد ESP و دیفرانسیل عقب، با وجود اضافه شدن قدرت موتور مدل M2، کنترل این خودرو آسان است و رانندگی با آن حس سبک بودن به همراه تسط داشتن به جاده را به راننده منتقل میکند. این خودرو بسیار قدرتمند و سریع است اما نه به اندازه ای که نتوان آن را کنترل کرد.

برای اثبات نظرمان درباره ی تکان های پشت خودرو نیز می توانیم زمانی که در حال تست این خودرو در یک پیست مسابقه در جنوب اسپانیا همراه با هوای ۳۵ درجه سانتی گراد بودیم و این نقص ها نمایان شدند را مثال زنیم.

در یک جاده خنک تر و عمومی جنبه ای دیگر از خودرو نمایان شد و سریع و عالی عمل کرد، مدل M2 به صورت نفس گیری دقیق است. و در اینجاست که تاثیر طراحی جلوی خودرو را در بهبود هندلینگ آن مشاهده میکنید. این خودرو بسیار سریع و جمع و جور است. ویژگی هیجان انگیز دیگر این خودرو لحظه ی گذاشتن پا بر روی پدل گاز و صدای موتور آن است که اگر مشتاق چنین چیزی هستید مدل M2 برای این امر عالی است.

ارزش خرید

صادقانه بگوییم نقاط ضعف کمی در این خودرو وجود دارد. و با وجود بروز رسانی موتور خودرو (که تغییر بزرگی به حساب می آید) و چند قابلیت جدید دیگر، این خودرو تنها ۴٫۴۰۰ دلار از مدل قبلی خود گران تر است و قیمت ۵۸٫۹۰۰ دلاری آن تغییر چندانی نسبت به گذشته نداشته است. البته این حقیقت هم وجود دارد که تمام افراد قدرت بیش از اندازه ی مدل جدید را نسبت به مدل قبلی (که عملکرد خوبی هم داشت) نمی پسندند. قطعا رقبایی دیگر وجود دارند که در پیست مسابقات بهتر عمل میکنند و به نگهداری کمتری نیاز دارند. اما من نمیتوانم تصور کنم که خودرویی در این سگمنت از ماشین ها وجود داشته باشد که به اندازه ی BMW-M2 سرگرم کننده باشد.

امتیاز کل : ۹ از ۱۰

موتور ۶ سیلندر با شکوه استفاده شده در مدل M2 آن را سریع تر و قدرتمند تر کرده است و میتوان از این خودرو به عنوان یک هیولای واقعی در قالب یک ماشین جمع و جور نام برد. درست است که گاهی اوقات محور عقب خودرو با توجه به قدرت بالای موتور مشکلاتی دارد، اما قطعا رانندگی با این خودرو لذت بالایی دارد.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا