آئودی Q3 2019
تست، مقایسه و بررسی خودرو

نقد و بررسی آئودی Q3 مدل ۲۰۱۹

آئودی بصورت جدی در بازار کراس اوور های لوکس کوچک وارد شده است

یه گزارش کاریرا زمانی که آئودی اولین نسل از مدل Q3 را در اروپا در سال ۲۰۱۱ معرفی کرد، محبوبیت این مدل ها را در بازار پیش بینی می کرد اما هیچ گاه این میزان بالا از مقبولیت و درخواست را تصور نمی کرد. اولین سری از مدل Q3 درست قبل از اینکه شرکت فولکس واگن به معماری جدید تولید خودرو های خود روی آورد تولید شد.

با وجود اینکه این خودرو برای بازار های آمریکا طراحی نشده بود به دلیل سلیقه ی متفاوت و علاقه ی آمریکایی ها به خودرو های اسپورت در سال ۲۰۱۴ نسخه ای از آن به بازار آمریکا راه پیدا کرد و با اینکه چند سال از تولید آن گذشته بود و رقبای این خودرو محصولات قوی تری را ارئه میکردند به خط تولید مدل های آئودی در آمریکا ملحق شد. امروزه آئودی با خودروی Q3 مدل ۲۰۱۹ خود که بر پایه ی پلتفرم MQB طراحی شده است بهتر از همیشه برای نیاز های بازار جهانی آماده است. برای آشنایی بیشتر با آئودی Q3 مدل ۲۰۱۹ با کاریرا همراه باشید.

مدل جدید کاملا از نو طراحی شده است و حتی اگر شما طراحی مدل های قدیمی Q3 را به یاد نیاورید با یک نگاه بهتر شدن طراحی مدل جدید را کاملا متوجه خواهید شد.

خواست و سلیقه ی آمریکایی در طراحی این خودرو نقش دارد و به همین دلیل طول آن ۹٫۵ سانتی متر افزایش یافته است

جلو پنجره هشت ضلعی مخصوص آئودی نیز در این خودرو قدرت نمایی میکند همچنین چراغ های جلوی خودرو LED کار شده اند و بدنه خودرو نیز خوش فرم تر شده است.

البته تغییرات مدل جدی تنها به ظاهر خودرو منتهی نمیشود و بکار گیری پلتفرم MQB در طراحی این خودرو ابعاد جدیدی را به آن افزدوه است. خواست و سلیقه ی آمریکایی در طراحی این خودرو نقش دارد و به همین دلیل طول آن ۹٫۵ سانتی متر افزایش یافته است و این SUV ظاهری اسپورت تر از همیشه دارد. به دلیل اهمیت آمریکایی ها به فضای پای سرنشین عقب، فاصله ی محوری خودرو ۷٫۵ سانتی متر افزایش یافته است و این فضای اضافی در ردیف دوم صندلی ها بیشتر از همه حس می شود.

با اینکه بیشتر مدل های این خودرو بر اساس سلیقه ی بازار آمریکا طراحی شده است، مدلی که ما در استان Tyrol جنوبی در کشور ایتالیا تست کردیم نسخه ای مطابق با بازار آمریکا نبود.

مدل پایه ی ۱۸۴ اسب بخار نیرو و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور و مدل ارتقا یافته ۲۲۸ اسب بخار نیرو و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد

با این حال مشخصاتی نزدیک به مدلی که قرار است سال دیگر در آمریکا عرضه شود داشت. در اروپا مدل ها مجهز به بازه ی وسیعی از انواع موتور های بنزینی هستند اما در آمریکا تنها موتور ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندری بر روی خودرو ها قرار می گیرد.

مدل پایه ی Q3 توانایی تولید ۱۸۴ اسب بخار نیرو و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و این در حالی است که مدلی که به موتور ارتقا یافته مجهز است مانند فولکس واگن GTI توانایی تولید ۲۲۸ اسب بخار نیرو و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. هر دو موتور همراه با گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک و قابلیت ۴ چرخ متحرک عرضه می شوند.

ما مدل قوی تر با موتور ۲ لیتری را که شرکت آئودی انتظار دارد بیشترین فروش را در خط تولید داشته باشد بررسی کردیم، علی رغم گیربکس ۷ سرعته ی دوکلاچه آن (در آمریکا گیربکس ۸ سرعته بر روی محصولات قرار خواهد گرفت) موارد بسیاری در رابطه با موتور این خودرو در جاده های پر پیچ و خم وجود دارد که باید به آنها عادت کرد.

عنوان یک کراس اوور، هندلینگ این خودرو بسیار عالی است

قدرت مورد نیاز به موقع در اختیار شما قرار میگیرد و براساس تخمین آئودی سرعت ۰ تا ۱۰۰ این خودرو در حدود ۶٫۳ ثانیه است.

به عنوان یک کراس اوور، هندلینگ این خودرو بسیار عالی است و تکان های بدنه در کمترین حالت ممکن قرار دارند. فرمان خودرو در حالت Comfort سبک و روان است اما در حالت Dynamic سنگین تر میشود. در تمامی حالت ها فرمان کمی مصنوعی به نظر می رسد اما با این حال دقیق عمل میکند.

آئودی Q3 2019

خودروای که برای تست در اختیار ما بود دارای صفحه ی سرعت سنج ۱۲٫۳ اینچی دیجیتال مجازی بود، صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی قرار گرفته در این ماشین نیز ابعادی بزرگ تر داشت. این صفحه نمایش دقیقا همان نسخه ای است که در مدل های A7 و A8 بکار رفته است و تنها تفاوت آن نمایشگر کوچک مخصوص کنترل دما است که در مدل Q3 حضور ندارد.

طراحی داخلی خودرو مدرن و شیک است. مواد بکار رفته در این خودرو نیز به غیر از برخی موارد از کیفیت بالایی برخوردارند. برخی از مواد پلاستیکی بکار رفته در خودرو حس خودرو های فولکس واگن را القا میکند که میتوانید با انتخاب تریم Alcantara که در رنگ های متنوعی نیز عرضه میشود، این مشکل را برطرف کنید. آئودی هنوز بسته های آپشنال مخصوص بازار آمریکا را تکمیل نکرده است.

آئودی Q3 2019

با این حال امکانات جانبی ای که تایید شده اند شامل : تریم Alcantara، صندلی های چرمی برای تمامی مدل ها، سقف پانارومیک و صفحه نمایش سرعت سنج دیجیتال استاندارد است. صفحه نمایش خلبان مجازی نیز بصورت آپشنال ارائه میشود، اما اگر در جاده های ناآشنا و یا کشور های خارجی سفر می کنید توصیه میشود این قابلیت را بر روی خودرو خود داشته باشید تا قدم به قدم مسیر را از روی نمایشگر مسیر یاب (نویگیشن) به شما نشان دهد.

آئودی Q3 قدم بزرگی را در راستای رقابت در بازار رو به رشد کراس اوور های لوکس برداشته است و بر خلاف معرفی خودرو ای سازگار با سلیقه ی اروپایی، بازار و تامین سلیقه ی آمریکایی را هدف قرار داده است که قطعا هر دو را بدست خواهد آورد.

منبع: motortrend

نقد و بررسی آئودی Q3 مدل ۲۰۱۹
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا