نیسان آلتیما ۲۰۱۹
تست، مقایسه و بررسی خودرو

نقد و بررسی : ۶ نکته که باید درباره لکسوس ES300H بدانید + گالری

نسل هفتم  لکسوس ES : زرق و برق کمتر ، تکنولوژی های بیشتر

مدل طویل و پهن لکسوس از همیشه بهتر بنظر می رسد. با اینکه تکنولوژی هیچ وقت نقطه ی قوت برند لکسوس نبوده اما در طراحی مجدد مدل ES در سال ۲۰۱۹ این خودرو به یکسری از تکنولوژی های کاربردی و مهم مجهز شده است. اما آیا این تغییرات کافی است؟

در این مقاله کاریرا به نقد کامل لکسوس ES 300h هیبریدی می پردازیم و سازگاری تکنولوژی های بکار رفته در آن را با سلیقه ی خریداران جوان بررسی میکنیم. آیا این سدان کیفیت مدل های قبلی خود را حفظ کرده است؟!

سیستم انتقال قدرت هیبریدی :

لکسوس ES 300H

به گزارش کاریرا مدل ES 300h 2019  به نسل چهارم از سیستم انتقال قدرت هیبریدی لکسوس که از یک گیربکس CVT و موتور مجددا طراحی شده ی ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر بهره می برد، مجهز شده است. این خودرو دارای یک موتور مولد و موتوری برای حرکت کردن است که دارای یک باتری هیبریدی نیکل- فلزی با توانایی تولید ۲۹ کیلو وات بر ساعت است. همچنین این موتور بر خلاف مدل گذشته ی این خودرو به جای صندوق عقب در زیر صندلی ها نصب شده است. بر اساس ارتقای صورت گرفته بر روی بدنه ی این خودرو، فضای صندوق عقب مانند مدل غیر هیبریدی ES 350 Lexus، ۴۷۳  لیتر است.

گیربکس CVT ، قدرت ۲۱۵ اسب بخار ، مصرف به ترتیب ۵٫۴ و ۵٫۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در شهر و بزرگراه

قدرت تولیدی توسط این خودرو  ۲۱۵ اسب بخار تخمین زده می شود که نسبت به ۲۰۰ اسب بخار مدل سال قبل، افزایش داشته است. مصرف سوخت مدل ES 2019 نیز بر اساس محاسبات ۵٫۴ لیتر در شهر و ۵٫۲ لیتر در بزرگراه است که با توجه به وزن ۱۶۷۹ کیلوگرمی آن قابل تحسین است. این میزان مصرف سوخت در مدل های قبلی ۶٫۳ لیتر در شهر و ۵٫۸ لیتر در بزرگراه است. همچنین در مدل ES 350  شش سیلندر این مقدار ۱۰٫۶ لیتر در شهر و ۷٫۵ لیتر در بزرگراه محاسبه شده است.

در تست رانندگی انجام شده با این خودرو در خیابان های شهر و بزرگراه ها موتور الکتریکی عملکرد خوبی داشته است. همچنین موتور بنزینی این خودرو به نرمی فعال میشود و گیربکس CVT آن  تعویض دنده ی نرمی را ارائه می دهد. در دور موتور بالا نیز لرزش بدنه ی خودرو، صدای ورودی به داخل کابین و تکان های بدنه به صورت غافلگیر کننده ای در کمترین میزان خود قرار دارند.

 طراحی داخلی با کیفیت :

لکسوس ES 300H

مواد بکار رفته در طراحی داخلی این خودروی لوکس بسیار با کیفیت است. چرم  بکار رفته در تودوزی های کنسول وسط خودرو بسیار نرم و مرغوب است. چرم بکار رفته در صندلی ها نیز از جنس Nuluxe است. صندلی های جلو به ۱۰ حالت تنظیم می شوند همچنین در بسته های آپشنال این ویژگی به ۱۴ حالت تنظیم ارتقا داده شده است. نسخه ای که برای تست در اختیار ما بود دارای تهویه و گرمکن صندلی جلو بود. با این حال صندلی ها خیلی گرم نمی شوند و با توجه به اینکه چوب زیادی در طراحی داخلی این خودرو بکار رفته است شاید بهتر بود که کمی چرم نیز با آن ترکیب می شد.

نمایشگر ۷ یا ۸ اینچی ، سیستم صوتی ۱۰ کانال Pioneer یا ۱۷ کانال Mark Levinson

پشت فرمان نمایشگر دیجیتال ۷ اینچی خودرو قرار گرفته است ( در مدل ES 350 F sport یک صفحه نمایش ۸ اینچی حضور دارد). در سمت راست فرمان و در مرکز داشبورد یک صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی برای جهت یابی و سیستم نویگیشن حضور دارد. سیستم صوتی بکار رفته در خودرو اسپیکر ۱۰   کاناله ی برند Pioneer است که کیفیت صدای مناسبی دارد. همچنین علاقه مندان به موسیقی میتوانند اسپیکر های آپشنال ۱۷ کاناله ی برند Mark Levinson را برای کیفیت بیشتر انتخاب کنند.

دیگر امکانات لکسوس ES مدل ۲۰۱۹ که مدل تستی ما به آنها مجهز نبود شامل : صندلی های چرم نیمه آنیلین، گرمکن فرمان، باز کردن در صندوق عقب بدون دخالت دست، سانروف پانارومیک و آفتاب گیر شیشه ی عقب است.

همچنین به غیر از حذف و جابجا شدن برخی از دکمه ها تغییر چندانی در ظاهر این خودرو نسبت به مدل های قبلی صورت نگرفته است بنابراین مالکین مدل های قدیمی، سریع تر و راحت تر با سیستم های این خودرو سازگار میشوند.

تکنولوژی :

لکسوس ES 300H

خودروی ES اولین مدل از برند لکسوس است که به سیستم Apple CarPlay  مجهز است و این سیستم بصورت استاندارد به همراه دستیار صوتی Siri اپل عرضه می شود.

با این حال سیستم Android Auto بر روی این مدل ارائه نشده است. اما افرادی که گوشی های اندرویدی خود را از آمازون خریده اند و توسط الکسا فعال شده است می توانند از فرمان صوتی در برخی از سرویس های خودرو استفاده نمایند. همچنین یک وای فای هات اسپات هم تا یک سال برای این خودرو تعریف شده است و ۵ گوشی میتوانند به آن متصل شوند.

هماهنگ با CarPlay اپل و Android Auto ، شارژ بی سیم موبایل ، Head Up Display

همچنین یک نمایشگر شیشه ای اطلاعات (HUD)، شارژر بی سیم، و یک سیستم مسیر یاب به عنوان امکانات آپشنال بر روی این خودرو قرار گرفته اند. ورژن جدید از سیستم اطلاعات و سرگرمی لکسوس نیز App های بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین میتواند با تلفن های همراه هوشمندی که سازگار با این سیستم هستند ارتباط برقرار کند و از App  های آنها استفاده نماید.

صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی اصلی خودرو نیز بسیار تحسین برانگیز است. با این حال تاچ پدی که سیستم اطلاعات و سرگرمی را کنترل میکند گاهی اوقات دقیق عمل نمیکند و با وجود اینکه این سیستم نسبت به گذشته ارتقای بسیاری پیدا کرده اما با این حال مشکلات جزئی ای در عملکرد آن وجود دارد.

پد کنترلی نیز ارتقا یافته است اما با این وجود ممکن است کار با آن در ابتدا کمی مشکل باشد بطور مثال کار کردن با تاچ به دقت نیاز دارد. از این رو افرادی که به سیستم این خودرو آشنایی ندارد ممکن در اولین استفاده کمی گیج شوند. در هر حال با گذشت زمان به روش کار با آن عادت خواهید کرد. Apple CarPlay  نیز به سرعت لود میشود و کار با آن آسان است. در کل تکنولوژی های بکار رفته در این خودرو یک قدم رو به جلو برای لکسوس محسوب می شوند.

امکانات ایمنی فراوان :

لکسوس ES 300H

سیستم کمکی راننده در لکسوس ES 300h مدل ۲۰۱۹ بصورت استاندارد قرار گرفته است که شامل : سیستم ترمز اضطراری که قابلیت تشخیص دوچرخه سواران نیز به آن اضافه شده است، باقی ماندن در بین خطوط مسیر، کروز کنترل تطبیق پذیر، چراغ نور بالای اتوماتیک، سنسور های پارک خودرو و سیستم کمکی تابلو های جاده که بوسیله آن تابلو ها در صفحه نمایش خودرو و یا صفحه نمایش هد آپ (HUD) نشان داده می شوند، است.

سیستم نمایشگر روی شیشه HUD به صورت فوق العاده ای عمل می کند

سیستم ردیابی خط کشی جاده نیز قابلیتی جدید است که کمک میکند خودرو در مرکز خطوط جاده و مسیر باقی بماند، همچنین این سیستم در زمان فعال بودن کروز کنترل تطبیق پذیر و نبودن خط کشی جاده میتواند فاصله ی خودروی شما را با خودروی روبرویی تنظیم نماید. همچنین سیستم تشخیص نقطه کور و سیستم های کمکی راننده در هنگام خروج از پارکینگ در بسته ی آپشنال دیگری برای این خودرو موجود هستند.

بسیار کم صدا :

لکسوس ES 300H

کابین مدل ES 300h مکانی بسیار دلپذیر برای سپری کردن زمان است. این خودرو علاوه بر لوکس بودن سواری باکیفیتی دارد و بسیار کم صدا است. تجربه ی رانندگی بی نظیر این خودرو نتیجه ی سیستم جدید کنترل شوک آن است که میتواند با کمک گرفتن از کمک فنر های اضافی علاوه بر کمک فنر های اصلی به هر گونه برخورد و تکانی پاسخ دهد.

کابین مدل ES 300h مکانی بسیار دلپذیر برای سپری کردن زمان است. ۹۳% از کف بدنه هم از مواد عایق کننده صدا تشکیل شده است

همچنین لکسوس تعلیق جلوی خودرو را برای افزایش کیفیت سواری و پایداری بیشتر مجددا طراحی کرده است. میله ضد چرخش محور عقبی تعلیق خودرو نیز بر کار کمک فنر ها تاثیر مثبت گذاشته است و از احتمال چپ کردن خودرو میکاهد.

۹۳ درصد از کف این بدنه ی ES 300h از مواد عایق کننده صدا تشکیل شده است که نسبت به ۶۸ درصد مدل قبلی یک ارتقا محسوب می شود و تاثیر بسزایی در کاهش ورود صدا به درون این خودرو داشته است. همچنین تکنیک های بکار رفته توسط مهندسان در ساختار و بدنه ی خودرو به کم صدا بودن و لرزش کمتر بدنه کمک کرده است.

حالات مختلف رانندگی :

 لکسوس ES 300H

افزایش کارآمدی خودرو قابلیت جدیدی است که با نام هدایت خودکار شناخته می شود. با قرار گرفتن خودرو در حالت Eco و فعال بودن این قابلیت، زمانی که راننده پای خود را از روی پدال گاز بر دارد به علت ترمز های احیا کننده بکار رفته در این خودروی هیبریدی، بجای آنکه سریعا سرعت آن کم شود، سر میخورد.

مانند دیگر خودرو های هیبریدی، مدل ES 300h نیز دارای حالت Eco است که مصرف سوخت سیستم انتقال قدرت را به حداکثر می رساند.

همچنین یک حالت EV نیز در آن موجود است که امکان رانندگی تمام الکتریکی را به این سدان در فواصل کوتاه میدهد. مطمئنا حالت اسپورت این خودرو نیز با افزایش گشتاور در سرعت پایین و فعال کردن ۶ دنده که توسط شیفتر های پشت فرمان قابل تغییر هستند و نمایش سرعت در مرکز صفحه نمایش پشت فرمان ،مشتاقان و طرفداران این خودرو را به وجد خواهد آورد.

منبع: motortrend نقد و بررسی : ۶ نکته که باید درباره لکسوس ES300H بدانید + گالری

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرها

بالا