تست، مقایسه و بررسی خودرو

اینفینیتی QX80 2018 ، بزرگ تر!

اینفینیتی QX80

لوکس و با اصالت مثل Infiniti

دنیای SUV های فول سایز! دنیایی که اینفینیتی QX80 به آن تعلق دارد. خودرویی بزرگ، قدرتمند، زیبا، ایمن و با کیفیت. خصوصیت هایی که مورد پسند خیلی از طرفداران کراس اوور و شاسی بلند است. Infinity QX80 2018 با پیشرانه V8 خود به راحتی از پس سخت ترین شرایط بر می آید.

این شاسی بلند با ویژگی ها و ظاهر جدید خود رقیبی سرسخت برای هم رده های آمریکایی خود یعتی کادیلاک Escalade و لینکلن Navigator است. دو برند لوکس و خاص از کمپانی جنرال موتورز و فورد ایالات متحده که در کلاس خودروهای لاکچری رقیب اینفینیتی از کمپانی نیسان هستند. QX80 علیرغم ظاهر کاملش نقص هایی را در دل خود پنهان کرده که جلوتر به آن اشاره می کنیم.

قیمت – ۴ از ۱۰

QX80 شاسی بلندی کلاس بالا  و از نظر سایز و ابعاد بزرگ ترین خودروی Infiniti به شمار می رود. همین خود گویای قیمت خودرو خواهد بود. قیمت پایه حدود ۶۵ هزار دلاری که بر اساس تریم و آپشن ها (۴WD و …) تا حدود ۶۸ و حتی تا ۸۳ هزار دلار نیز افزایش پیدا می کند. می توان از آپشن ها صرف نظر کرد ولی بسیاری از پیشنهادهای ویژه اینفینیتی برای این خودرو از دست می رود. برای مثال چندی از ویژگی های ایمنی که می بایست در این رده قیمتی وجود داشته باشند متاسفانه بدون پول بیشتر برای آپشن ها قابل دریافت نیستند. از طرف دیگر، خودروی Armada که توسط کمپانی اصلی (نیسان) به فروش می رود بسیاری از خصیصه های QX80 را دارا بوده و در واقع نسخه غیر لوکس همین خودرو محسوب می شود و با قیمت پایه ۴۶ هزار دلاری در بازار حضور دارد. همین باعث می شود که خرید QX80 برای برخی کمی شک برانگیز باشد چه برسد به پرداخت مبالغ بیشتر برای دریافت آپشن های آن.

طراحی – ۶ از ۱۰

مدل ۲۰۱۸ این شاسی بلند را دچار تغییر و تحولات اساسی می بینیم. ظاهر خود از همیشه بزرگ تر و زیبا تر شده که به نوعی دوری جستن از ظاهر قبلی آن است. QX80 اکنون به سنت اینفینتی برگشته  و از لحاظ چهره به خودروهای فعلی این کمپانی شبیه تر شده. به طور کل QX80 نسبت به قبل جذاب تر و زیباتر است ولی کم نیستند کسانی که دلشان برای کاراکتر مدلی قبلی تنگ می شود.

داخل – ۷ از ۱۰

در داخل کابین چرم و تریم قهوه ای روشن به چشم می آید. موادی با کیفیت و زیبا که در داخل این خودروی لوکس کار شده اند و به زیبایی هرچه بیشتر آن افزوده اند. از لحاظ تعداد سرنشین همه چیز برای راحتی ۷ سرنشین آماده است. ردیف سومی هم در داخل این خودرو وجود دارد. کنسول مرکزی در میانه ردیف دوم فضای زیاده را اشغال کرده که بهتر بود کمی کوچکتر باشد. صندلی ها نرم و راحت هستند و تجربه سفر دلنشینی را برای سرنشینان فراهم می کنند. صندلی های عقب تا می شوند و با این حساب تا ۲۶۹۳ لیتر فضا برای قراردادن بار به وجود می آید که مقدار بسیار زیاد و قابل قبولی است. صفحه نمایش خودرو اندازه مناسب اما کیفیتی منقضی دارد.

عملکرد – ۷ از ۱۰

موتور V8 اینفینیتی QX80 با گنجایش ۵٫۶ لیتر قدرتی معادل ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۶۴ نیوتن متر را در اختیار شما قرار می دهد. شتاب گیری سریع بوده و این خودروی سنگین به سرعت از جا کنده می شود و به حرکت در می آید.

ایمنی – ۱۰ از ۱۰

اینفینیتی در بحث ایمنی چیزی کم ندارد. تنها نکته در هزینه های آن در قالب آپشن است. خوشبختانه در یک پکیج قابل قبول، می توان همه آپشن های مربوط به ایمنی بیشتر خودرو را با قیمت ۲۹۰۰ دلار دریافت کرد. با این آپشن ها خودرو نقاط کور را بهتر مدیریت می کند. جلوگیری از تغییر لاین ، جلوگیری از برخورد حین حرکت به عقب و ترمز هوشمند خودکار از جمله محتویات این پکیج است.

اینفینیتی QX80 2018 ، بزرگ تر! Capffture

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا