تیونینگ

AC Schnitzer ، قدمت ۳۰ ساله در تیونینگ BMW

AC Schnitzer ، قدمت 30 ساله در تیونینگ BMW carera.ir 965 14

جایی در نزدیکی مرز آلمان و بلژیک، شهر آخِن (Aachen)، منزلگاه ۳۰ ساله متخصصان تیونینگ بی ام و ، یعنی AC Schnitzer است.

این شرکت امسال ۳۰ سالگی خود را در حالی جشن می گیرد که همه دنیا آثار بی نظیری چون سری ۷ تیونینگ شده، Z3 با موتور V8 و آخرین هنرمایی های AC اشنایتزر یعنی بی ام و M240i و i8 تیونینگ شده را در یاد دارند. AC اشنایتزر در سال ۱۹۸۷ میلادی توسط Willi Kohl و Herbert Schnitzer بنیان گذاری گردید. اولین اثر AC اشنایتزر، مدل تیونینگ شده BMW E32 از سری ۷ بود که در نمایشگاه فرانکفورت. آلمان. به. نمایش. درآمد. در ادامه، شرکت قدم به عرصه BMW های مخصوص مسابقه گذاشت و کار خود را با مدل ۶۳۵ CSi و E30 M3 توسعه داد که منجر به شکل گیری خانواده AC Schnitzer ACS7 Sport Group N Rallye گردید.

این تیونر محبوب، بدین ترتیب با تیونینگ کردن انواع BMW در سال های متمادی به فعالیت خود ادامه داد و برای مثال، نسل جدید E36 M3 را با نام وزین سی‌یولِت (به معنای شبح) تحت عنوان کامل ACS3 silhouette 3.0 ارائه نمود.این شرکت در سال ۲۰۰۱ خودروی مفهومی (کانسپت) AC Schnitzer X-Road که در واقع یک نمونه و یک پیش تولید از مدل SUV بی ام و E46 سری ۳ بود را معرفی کرد.

AC اشنایتزر در سال ۲۰۱۲ خیره کننده ظاهر شد. این شرکت در نمایشگاه بین المللی ماشین ۲۰۱۲ ژنو (سوئیس)، نسل F10 مدل M5 که بر پایه کیت بدنه ACS5 بود را ارائه و بیان کرد که از این پس پکیج محصولات خود را برای ۵۰ کشور عرضه می نماید. همچنین در سال ۲۰۱۲ اتفاق مهم دیگری نیز رخ داد. AC Schnitzer نمونه ای از هنرمایی خود را بر روی یک مینی کوپر S پیاده سازی کرد که به شدت مورد استقبال و توجه عموم قرار گرفت.

در ادامه فعالیت، این شرکت در سال ۲۰۱۴، تیونینگ برند رنج روور (Range Rover) را آغاز کرد. سال بعد، شرکت ای سی اشنایتزر محصولات جدید خود نظیر BMW مدل X6 و همچنین i8 تیونینگ شده را به نمایش گذاشت. در دوران فعالیت AC Schnitzer ، برخی از محصولات این شرکت به رکوردهای زمانی خیره کننده ای در پیست مسابقات دست پیدا کرده اند؛ نظیر رکوردهای Mini Cooper S و BMW M4 . به عنوان جدیدترین و آخرین اثر این کمپانی تا این لحظه ، می توان ACL2S M240i را معرفی کرد.

 

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا