فناوری

آزمایش خودروی بدون سرنشین توسط سامسونگ

آزمایش خودروی بدون سرنشین توسط سامسونگ carera.ir 965 74

طی توافق ۳ جانبه بین کمپانی هیوندای، کمپانی سامسونگ و همچنین دولت کره جنوبی، قرار بر آن شد که سامسونگ تکنولوژی خودروی بدون سرنشین خود را بر روی یک دستگاه خودروی هیوندای آزمایش نماید.

دولت کره جنوبی به سامسونگ اجازه داده است که یک دستگاه خودروی بدون سرنشین را در معابر عمومی آزمایش کند. این اجازه از وزارت راه و ترابری صادر شده و در نهایت به SAMSUNG اجازه می دهد که بطور زنده و واقعی یک آزمایش از تکنولوژی نوین خود به عمل بیاورد. سامسونگ طی اخباری که منتشر کرده، قرار است ماژول ها و اجزای مورد نظر خود که شامل دوربین ها ، رادارها و سنسورها می شود را بر روی خودروی Hyundai پیاده سازی نماید. درست مثل Apple که برای آزمایشات خود (پروژه Titan) حتما از یک راننده استفاده می کند، سامسونگ هم آزمایش خود را در شرایطی انجام می دهد که علیرغم اینکه همه چیز بصورت خودکار هدایت می شود، اما به جهت احتیاط، یک راننده نیز در پشت فرمان می نشیند.

دولت کره جنوبی اعلام کرده است که قصد دارد از برنامه های مربوط به هدایت خودکار ماشین ها حمایت کند و در این راستا وزارت راه و ترابری لوایحی را تنظیم نموده است. بر این اساس راه برای تولید انبوه خودروهای بدون پدال و بدون فرمان هموارتر می شود. تا کنون ۲۰ کمپانی از سوی دولت برای آزمایش خودروهای با هدایت خودکار مجوز گرفته اند که هیوندای اولین آن ها است. طبق قراردادی که دفتر سئول سامسونگ با مجموعه Harman ایجاد کرده است، خانواده Harman طی مبلغ ۸ میلیارد دلار به تملک شرکت SAMSUNG در می آید. بدین ترتیب شرکت های JBL ، Revel ، Lexicon ،  AKG ، Mark Levinson و Harman Kardon ، تکنولوژی های خود را در اختیار سامسونگ خواهند گذاشت.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا