فناوری

دوربین‌های جانبی به زودی جایگزین آینه بغل خواهند شد

دوربین جانبی

سازمان NHTSA آمریکا دوربین‌های جانبی جدید را آزمایش می‌کند؛ دوربین‌هایی که گفته می‌شود در آینده جایگزین آینه‌ها خواهند شد

سازمان ایمنی بزرگ‌راه‌های آمریکا (NHTSA) با آزمایش دوربین‌های جانبی قدم مهم دیگری در دنیای خودرو برداشت. این دوربین‌ها در آینده جایگزین آینه‌های جانبی در خودروها خواهند شد. این سازمان با انجام این آزمایش می‌خواهد بداند فناوری جدید چقدر مؤثر است و آیا هنگام تغییر مسیر به‌اندازه‌ی کافی ایمنی دارد یا نه. دوربین‌های جانبی امروزه در برخی خودروهای بازار اروپا و ژاپن ارائه می‌شوند؛ اما با توجه به محدودیت‌های قانونی در آمریکا، خودروسازان هنوز در این بازار از آینه‌ استفاده می‌کنند و قانون‌گذاران آمریکایی فعلا اجازه‌ی ورود این فناوری جدید به جاده‌های آمریکا را صادر نکرده‌اند.

سازمان NHTSA با وجود انجام آزمایش روی این دوربین‌ها، هنوز زمان قانونی‌شدن آن‌ها در آمریکا را اعلام نکرده است. لکسوس ES جدید یکی از خودروهای بازار آمریکا است که در خارج از آمریکا می‌توان آن را با دوربین‌های جانبی خرید. نحوه‌ی جایگزین‌شدن این دوربین‌ها به‌جای آینه‌های جانبی در لکسوس ES به این صورت است که دو عدد نمایشگر ۵ اینچی درون کابین در دو سمت داشبورد قرار دارند. این دوربین‌ها عملکرد جالبی دارند؛ به‌طوری‌که هنگام تغییر مسیر، برای اینکه دید بهتری به راننده بدهند، وسعت بیشتری از محیط در نمایشگر دیده شود. همچنین، در شب این دوربین‌ها تصویری روشن‌تر نشان می‌دهند تا دید راننده بهتر شود.

هوندا E دیگر خودرویی است که به‌زودی به‌صورت استاندارد با این فناوری وارد بازار اروپا خواهد شد. این خودرو الکتریکی که از سال ۲۰۲۰ وارد بازار می‌شود، از دو نمایشگر ۶ اینچی درون کابین استفاده می‌کند که تصویر دوربین‌های جانبی را به راننده نشان می‌دهند. در هوندا E راننده می‌تواند تصویر معمولی یا پهن‌تر را انتخاب کند.آئودی نیز در مدل کراس‌اور الکتریکی E-Tron این دوربین‌ها را به‌صورت سفارشی در بازار اروپا عرضه می‌کند. همانند خودروهای دیگر مجهز به این سیستم، در آئودی نیز راننده می‌تواند وسعت دید و زاویه‌ی این دوربین‌ها را باب میل خود تنظیم کند.

سازمان NHTSA فعلا فقط خودروهای سواری با دوربین جانبی را آزمایش می‌کند؛ البته مرسدس بنز هم‌اکنون این فناوری را در یکی از کامیون‌هایش هم عرضه می‌کند. در این کامیون، دوربین‌ها در بالای درها قرار دارند و درون کابین دو نمایشگر بزرگ ۱۵ اینچی روی ستون A نصب شده‌اند که تصاویر دوربین‌ها را به راننده نشان می‌دهند.

منبع: motor1

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا