فناوری

اقرار لامبورگینی به گره خوردن آینده‌ی موتورهای V12 به الکتریکی‌سازی آنها

موتور لامبورگینی

لامبورگینی آینده‌ی موتورهای V شکل ۱۲ سیلندری خود را پیش‌بینی کرده است، این آینده برای زنده نگه‌داشتن نام این برند نیاز به الکتریکی سازی دارد.

پس از انتشار خبری مبنی بر به تعویق افتادن عرضه‌ی جایگزین آونتادور تا سال ۲۰۲۴، وب‌سایت خبری Motor Authority با CTO (مدیر ارشد فناوری و تکنولوژی) این شرکت آقای Maurizio Reggiani درباره‌ی آینده‌ی سیستم‌های انتقال قدرت این کمپانی مصاحبه نمود.

 

بنابر گفته‌ی آقای Reggiani: “ما بر این عقیده‌ایم که برند لامبورگینی بر پایه‌ی موتورهای V12 بنا نهاده شده است. از طرفی واضح است که برای کاهش تولید کربن دی‌اکسید باید به سمت الکتریکی سازی خودروها برویم، همچنین نیاز به افزایش نیروی تولیدی در سیستم‌های انتقال قدرت الکتریکی داریم.”

موتور لامبورگینی

برخی دیگر از گزارش‌های مطرح شده مدعی‌اند که ممکن است تا لامبورگینی حجم موتور های V12 خود را کاهش دهد. آقای Reggiani درباره‌ی این دعاوی اظهار نظر نکرد اما این باور کمپانی را که بهترین نوع پیشرانه‌ها برای ابرخودروها انواع تنفس طبیعی آنها است تایید نمود، و امکان اینکه موتور جایگزین مدل‌های هوراکان و آونتادور مانند SUV اوروس از القای اجباری (پروسه‌ای که گاز فشرده را برای موتورهای احتراق داخلی تأمین می‌کند) استفاده نماید رد کرد.

موتور لامبورگینی

او در ادامه بیان کرد: “بسیاری از رقبای شرکت ما به سمت موتور های V8 توربوشارژ روی آورده‌اند، این در حالی است که ما هنوز بر این باوریم که موتورهای تنفس طبیعی بهترین گزینه برای خودروهای اسپرت برند لامبورگینی می‌باشند.”

نوع سیستم انتقال قدرت هیبریدی که قرار است بر روی جایگزین مدل آونتادور نصب شود هنوز مشخص نیست. ممکن است طراحی سیستم آن به گونه‌ای باشد که ICE نیروی تولیدی را منحصرا به محور عقبی خودرو ارسال کند، در حالی که موتور الکتریکی‌‌ای که در جلوی اتومبیل نصب شده است آن محور را هدایت نماید. Reggiani این سناریو را تایید نکرد و تنها به بیان اینکه آنها در حال بررسی راه حل‌های گوناگون برای سیستم انتقال قدرت هیبریدی خود هستند بسنده کرد.

موتور لامبورگینی

او همچنین اضافه کرد که تنها نیروی تولیدی مورد توجه نیست، بلکه تقسیم و استفاده‌ی بهینه از آن نیز اهمیت دارد. به گفته‌ی آقای Reggiani: “هر بار باید این مسئله را در نظر گرفت که ما در رابطه با یک نیروی تولیدی صبحت می‌کنیم و نکته‌ی اساسی و مهم چگونگی تخلیه این نیرو در خیابان‌ها است، و مشکل اصلی اینجاست که چگونه می‌توان ضمانت کرد که تمامی این نیروی تولید شده مصرف شود.”

 

منبع: carscoops

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا