فناوری

ساخت موتورسیکلت پرنده توسط مخترع چینی + فیلم

مخترع چینی با پرواز بوسیله‌ی موتورسیکلت پرنده خود رویای دیرینه را به حقیقت تبدیل کرد.

مردی که در تصویر لباس ورزشی سیاه رنگ به تن دارد و کلاه ایمنی بر سر گذاشته است و بر روی یک پهباد بزرگ در حال پرواز است Zhao Deli 40 ساله است که در روز ۲۸ جولای در شهر Dongguan در جنوب استان Guangdong کشور چین در مقابل چشم خبرنگاران حاضر در صحنه و تماشاچیان توانست با موتورسیکلت پرنده‌ی جدید خود به طور موفقیت آمیزی تا ۸ متر بالای سطح زمین پرواز کند.

این موتورسیکلت پرنده به افتخار قهرمان افسانه ای چینی “ابر معلق” میمون شاه، ابر جادویی نام گذاری شده است. این موتورسیکلت پرنده کمی بیشتر از آنچه که به نظر می رسد وزن دارد اما با این حال باز هم بسیار سبک است. این موتور میتواند یک سرنشین ۱۰۰ کیلوگرمی را با خود حمل کند و این در حالی است که مجموع بیشترین وزنی که میتواند تحمل کند تقریبا ۲۵۶ کیلوگرم است.

موتورسیکلت پرنده

در حال حاضر نهایت سرعت این موتورسیکلت پرنده ۷۱ کیلومتر بر ساعت است و میتواند تا ارتفاع ۲۹۸۷ متری از سطح زمین پرواز کند، عمر باتری این موتورسیکلت پرنده در پرواز ۳۰ دقیقه است. کنسول به جلوی قاب سبک وزن این هاور بایک متصل شده است و میتوان آن را با استفاده از انگشت کنترل کرد. این هاور بایک از ۴ روتور و ۸ پروانه تشکیل شده است که به قاب این موتور متصل شده اند و هر یک از ۴ روتور موجود بر روی این موتورسیکلت پرنده نیروی خود را توسط یک موتور که در زیر صندلی سرنشین نصب شده است دریافت میکنند. و همچنین قسمت پایینی قاب این هاور بایک نیز برای قرارگیری پای سرنشین استفاده میشود.

موتورسیکلت پرنده

آقای Zhao به طور رسمی یک مهندس آموزش دیده نیست. او که پس از معرفی اولین هاوربرد ها شروع به مطالعه مقالات مربوط به آنها کرد، پس از مطالعه‌ی یک مقاله در رابطه با یک مخترع کانادایی و هاوربرد ساخته شده توسط او تصمیم به محقق کردن رویای بچگی خود گرفت.

از آن جایی که محقق کردن رویاها هیچ وقت آسان نبوده است، او پس از استعفا از شغل خود و فروش خانه اش، مجبور به قرض گرفتن از دوستان خود شد تا بتواند ۱۴۵٫۰۰۰ دلار سرمایه‌ی لازم برای این پروژه را فراهم کند.

آزمایش این موتورسیکلت پرنده بارها با شکست مواجه شد و پروانه های آن چندین بار شکست که البته در آخر هیچکدام از اینها با وجود آزمایش موفق این موتورسیکلت پرنده اهمیتی ندارد. پس از آزمایش موفقیت آمیز این هاور بایک، Zhao در مصاحبه با خبرنگار حاضر در صحنه بیان کرد که : استفاده از این موتورسیکلت پرنده مانند پرواز با موتورسیکلت در آسمان بود. رویای من پس از ۱۵۶۰ بار آزمایش به حقیقت پیوست.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا