فناوری

اتومبیل خودران Apple

اتومبیل خودران Apple carera.ir 965 237

اتومبیل خودران Apple به تازگی مجوز تست گرفته و اکنون اخبار جدید حاکی از برنامه های جدید Apple برای این طرح است.

بر اساس این اطلاعات جدید، اپل یک سیستم تمام خودکار اختراع کرده است که موجب می شود خودرو بصورت خودکار حرکت کند. هم اکنون طبق اخبار، برنامه های آموزشی و تمرینی خاص و فشرده ای برای برخی از کارکنان واحد اتومبیل خودران Apple درنظر گرفته شده است. برخلاف خودروهای بدون راننده و خودران گوگل و Waymo، ماشین اپل دارای فرمان و پدال است. در طول تست، همانند اتومبیل خودران سامسونگ ، سیستم کاملا الکترونیکی کنترل می شود و راننده در آن نقشی ندارد، اما راننده کاملا آماده است که کنترل ماشین را در دست بگیرد.

در این طرح اولیه، سیستم می تواند دستور الکترونیکی برای چرخش فرمان، گاز دادن و شتاب گیری و همچنین ترمز و کاهش سرعت را صادر کند. بدین ترتیب خودرو کنترل و هدایت می شود. در حین حرکت اگر راننده فرمان را در دست بگیرد و یا ترمز را فشار دهد، سیستم هدایت خودکار متوقف شده و بلافاصله کنترل ماشین در دستان راننده قرار می گیرد. ولی اگر راننده پدال گاز را فشار دهد، سیستم هدایت خودکار ماشین به فعالیت داده و صرفا با سرعت بیشتری حرکت می کند و هنوز راننده در هدایت و چرخش فرمان نقشی نخواهد داشت. کسانی که قرار است در پشت فرمان این خودرو به عنوان تست کننده قرار گیرند باید ۷ تست و تمرین متفاوت را پشت سر بگذارند. سپس ۲ دور رانندگی تمرینی صورت گرفته و در نهایت برای ارزیابی نهایی در هر بخش و جزء تعریف شده، ۳ مرتبه از آن ها آزمون به عمل خواهد آمد.

هموار طی این سال ها شایعات مختلفی درباره اتومبیل خودران Apple وجود داشته؛ مثلا اینکه اپل خودروهای خودران خود را تحت عنوان پروژه تایتان – Titan  برنامه ریزی کرده است. اما هیچ چیز ناممکن نیست و شاید اپل تغییر عقیده داده و از تولید چنین خودرویی به عنوان محصول جدید کمپانی Apple صرف نظر کند و تمرکز خود را صرفا بر روی تکنولوژی خودروهای خودکار و خودران معطوف نماید. در نقطه مقابل، شاید هم در آینده شاهد رونمایی از iCar و یا MacCar باشیم.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا