رونمایی و جاسوسی

سایپا SP100 ، محصول جدید سایپا در شیراز معرفی می شود

محصول جدید سایپا

سه ستاره ایمنی برای محصول جدید سایپا

شاید بتوان از معدود تفاوت های مدیریتی و مهندسی سایپا و ایران خودرو در سال های اخیر را توسعه پلت فرم در سایپا دانست. نکته مهمی که مدت هاست در ایران خودرو مورد غفلت واقع شده است. از چند سال قبل و همزمان با مدیریت پرحاشیه جناب بذرپاش در سایپا، این شرکت با هدف توسعه برند ملی خود در تلاش است تا از طریق پشتیبانی فنی برخی قطعه ‌سازان بزرگ جهان و نیز سرمایه‌ گذاری روی سه پلت‌ فرم ظاهرا ایرانی، سبد محصولات خود را برای پاسخ‌ دهی مناسب به خریداران ایرانی و مشتریان منطقه‌ ای تکمیل کند. بر اساس اين گزارش، مدل سواری (سدان) اين مگاپلتفرم با  عنوان سایپا SP100 ، همزمان با هفدهمين نمايشگاه بين المللی خودرو شيراز با حضور مديرعامل گروه خودروسازی سايپا و جمعی از مسئولان كشوری در محل دائمی نمايشگاه های شهر شيراز معرفی می‌شود.

محصول جدید سایپا

جالب تر آنکه براساس اطلاعات دریافتی مدیران سایپا در صورت تامین بودجه و سرمایه، نسخه هاچ بک و کراس آنرا نیز در دستور کار دارد. صحبت از استایل خودرو در‌حال حاضر‌ بسیار ‌زود است چرا که هنوز هیچ تصویر کاملی از آن منتشر نشده است اما گفته‌ می شود طراحان سایپا با همکاری مشاوران خارجی توانسته اند به استایلی به روز و مدرن دست یابند ضمن اینکه طبق ادعای مدیران ساپیا، محصول جدید با ظاهری جدید و امكانات بسيار مناسب، قابل رقابت با خودروهای روز دنيا است و در ابتدا توانايی كسب سه ستاره از استانداردهای EuroNCAP و گذراندن بالاترين استانداردهای ملی را دارد.

اکنون در خصوص محصولات جدید سایپا منتشر شده است. این شرکت سایپا قصد دارد تا پلتفرم XP90 تویوتا را با همکاری یک کمپانی طراحی خودرو چینی به بازار کشور معرفی کند. XP90 همان تویوتا یاریس سدان یا پریوس نسل دوم است که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ تولید شده است. در اواخر عمر این اتاق و شناسه فنی، تویوتا نقشه های کلی و اطلاعات فنی آن را به صورت رسمی به برخی کمپانی های چینی فروخت. یکی از این کمپانی ها گریت وال چین بود که بر مبنا این اتاق، وولیکس C30 را طراحی کرد و به بازار جهانی فرستاد. شنیده ها حاکی از آن است که سایپا قصد دارد تا وولیکس C30 کمپانی گریت وال را به تغییرات ظاهری و جزئی به عنوان یک محصول ملی به بازار ایران معرفی کند.

محصول جدید سایپا

گفته می شود در محصول جديد سايپا SP100، امكانات و ويژگي هايی شامل: فرمان برقی، ترمز اضطراری و ای بی اس، سيستم كنترل پايداری، سانروف، شش كيسه هوا، ايمني عابر پياده، مانيتور نمايش اطلاعات خودرو، سنسور پارك و دوربين عقب، كروز كنترل، سيستم تهويه اتوماتيك و… پيش بيني شده است.

در گمانه زنی ها آمده است که  سایپا قصد دارد پیشرانه این خودرو را با کمک شرکت برلیانس طراحی کند و توسعه سه مدل پیشرانه ۱٫۶ لیتری، ۱٫۶ لیتری توربوشارژ و ۱٫۳ لیتری توربوشارژ برای این خودرو در دستور کار قرار گرفته بود، اما براساس اطلاعات جدید دریافتی از منابع آگاه، پیشرانه خودرو معرفی شده در نمایشگاه شیراز از سری ۱٫۶۵ لیتری برلیانس خواهد بود که اخیرا بر روی برلیانس های سری H300 نیز نصب شده است. طبق برخی شنیده‌ها، پیشرانه‌ی یادشده در رنج‌های مختلف بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ اسب بخار قدرت دارد و به جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی اتوماتیک ساخت هیوندای مجهز خواهد شد.

قیمت سایپا SP100

طبیعتا قبل از معرفی رسمی این خودرو نمی توان قیمت دقیق را اعلام کرد اما براساس اطلاعات منابع آگاه و برخی برآورد ها می توان نتیجه گرفت که قیمت سایپا SP100 به عنوان یک خودرو نسبتا مدرن با موتور و گیربکس به روز و ایمنی متوسط در حدود ۷۰ الی ۸۵ میلیون تومان باشد که البته این قیمت گذاری گزاف با قیمت گذاری خودروهای دیگر سایپا نظیر کوییک نیز همخوانی دارد.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا