رونمایی و جاسوسی

بررسی طراحی مدل ۲۰۲۱ کیا اپتیما Fastback

کیا اپتیما 2021

کیا اپتیما با چهره‌ای جدید به همراه نشانه‌هایی از طراحی مدل‌ Stinger

سرانجام مدل مجددا طراحی شده‌ی کیا اپتیما زودتر از موعد معرفی رسمی آن در کره، در تاریخ ۱۲ دسامبر معرفی شد. همانند تصاویر منتشر شده‌ی قبلی، این سدان سایز متوسط دارای ظاهری جدید است و به جلو‌ پنجره‌ای که در مدل‌ها قبلی کیا نیز وجود دارد مجهز شده است.

این جلو پنجره ظاهری ۳ بعدی دارد و چراغ‌های LED به نوعی درون آن ادغام شده‌اند و دیگر قسمت‌های آن شبیه به پوست کوسه می‌باشد! سقف این خودرو همانند مدل‌های قبلی آن طراحی شده است و محور عقبی آن مشابه کیا Stinger می‌باشد.

کیا اپتیما 2021

همچنین این بار نوار کرومی کیا اپتیما در اطراف شیشه‌ی عقب آن قرار گرفته است. بروزرسانی‌های دیگری که در طراحی ظاهری این خودرو صورت گرفته شامل چراغ‌های عقب آن که در سراسر صندوق خودرو کشیده شده و دیلایت‌های Z مانند آن می‌شود.

کیا اپتیما 2021

اپتیما ۲۰۲۱، به اندازه ۵ سانتی‌متر بلندتر شده و سقف آن ۲٫۳ سانتی‌متر کوتاه‎‌تر از مدل‌های قبلی است. عرض خودرو ثابت باقی مانده و فاصله‌ی محوری آن ۴٫۶ سانتی‌متر افزایش یافته است. همانند هیوندای سوناتا ۲۰۲۰، این خودرو نیز بر اساس پلتفرمی طراحی شده که بر روی ارتقای‌ ایمنی و کیفیت سواری متمرکز است.

کیا اپتیما 2021

رینگ‌های آلیاژی که برای این مدل درنظر گرفته شده‌اند در بازه‌ی ۱۶ تا ۱۹ اینچی قرار می‌‎گیرند. هنوز طراحی داخلی و کابین خودرو به نمایش درنیامده است اما با توجه به عکس‌های منتشر شده، ظاهری شبیه به مدل Telluride 2020 خواهد داشت. به احتمال زیاد این مدل نیز بوسیله‌ی نمایشگر تمام دیجیتالی پشت فرمان خود از دیگر مدل‌های این کمپانی متمایز خواهد شد، دقیقا همان چیزی که در رابطه با رقیبش یعنی هیوندای سوناتا نیز صدق می‌کند.

با وجود اینکه مشخصات سیستم انتقال قدرت این مدل هنوز اعلام نشده است اما انتظار داریم که اپتیما ۲۰۲۱ به همان پیشرانه‌ی سوناتا یعنی یک نسخه‌ی ۱۹۱ اسب بخاری ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر، و یک نسخه‌ی چهار سیلندر ۱۸۰ اسب بخاری ۱٫۶ لیتری توربو مجهز شود که هر دوی آنها نیز با یک گیربکس ۸ سرعته‌ی اتوماتیک همراه خواهند شد.

اگر به دنبال قدرت بیشتر هستید باید منتظر مدل GT بمانید که بعنوان جایگزینی برای مدل SX عرضه خواهد شد. این مدل باید با یک موتور ۲٫۵ لیتری توربو شارژ ۴ سیلندری که توانایی تولید ۴۷۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و به یک گیربکس ۸ سرعته‌ی دو کلاچه‌ی اتوماتیک مجهز شده است عرضه ‌شود.

همچنین باید یک مدل هیبریدی که سقف آن به پنل‌های خورشیدی مجهز شده است نیز برای عرضه در نظر گرفته شده باشد. مدل ۲۰۲۱ کیا اپتیما سال آینده در آمریکا معرفی خواهد شد و همراه با مدل Telluride 2020 در تاسیسات این شرکت که در ایالت جورجیا این کشور واقع شده است تولید می‌شود.

منبع: motortrend

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا