رونمایی و جاسوسی

ورود رسمی برند Mini به ایران ، محصول جدید پرشیاخودرو

مینی

خانواده دوست داشتنی مینی! اکنون در ایران!

شرکت پرشیاخودرو به مدت بیش از یک دهه در زمینه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای BMW در ایران فعالیت کرده و اکنون به عنوان یکی از شرکت های صاحب نام در بازار خودرویی کشور شناخته می شود. این شرکت تا کنون فقط به فروش خودروهای BMW و ارائه خدمات پس از فروش به آن ها پرداخته است. اما از آن جایی که گروه خودروسازی BMW شامل برند های خودرویی همچون MINI و رولزرویس می باشد. شرکت پرشیاخودرو نیز در کنار عرضه محصولات BMW، اقدام به واردات محصولات برند مینی به ایران کرده است. مراسم معارفه برند مینی و خودروهای آن روز شنبه مورخ ۱۲ اسفند ماه در دفتر مرکزی پرشیاخودرو با حضور اصحاب رسانه برگزار گردید. در این مراسم پس از معرفی مینی به عنوان عضو جدید بازار خودروهای پریمیوم کشور، شاهد رونمایی از ۳ خودروی مینی هچ ۵ درب، مینی کلاب من و مینی کانتری من بودیم. در حال حاضر از ۵ مدل خودرویی که مینی به بازار های جهانی عرضه می کند ۳ مدل آن وارد بازار خودرویی ایران شده و ۲ مدل مینی هاچ بک ۳ درب و مینی کابریو در برنامه های آتی شرکت پرشیاخودرو قرار دارد تا سبد محصولات این خودروساز اروپایی در کشورمان تکمیل شود. نسخه های کلاسیک مینی حدود ۵۰ سال پیش خاطرات خوشی را از خود در ایران به جای گذشته اند و مردم کشورمان همیشه از محصولات مینی به عنوان خودروهای جذاب یاد می کنند. حال پس از گذشت چند دهه، شاهد حضور رسمی این برند جذاب توسط پرشیاخودرو در ایران هستیم. فعلا قیمت دقیق خودروهای مینی توسط پرشیاخودرو اعلام نشده اما گفته می شود در بازه قیمتی ۲۵۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون تومان قیمت خواهند داشت. در ادامه بیشتر با تاریخچه برند مینی و خودروهای حال حاضر آن برای بازار خودرویی کشور آشنا خواهیم شد.

MINI Hatch 5-door

مینی

متنوع ترین خودروی مینی که قرار است در بازار ایران عرضه شود مدل مینی هاچ بک ۵ درب می باشد. اولین خودروی تاریخ خودروسازی مینی یک خودروی هاچ بک بود. از این رو برای حفظ اصالت این برند خوش نام، اولین خودروی مینی پس از پیوستن به گروه BMW نیز مدل هاچ بک بود. مینی هاچ بک در رده خودروهای پریمیوم قرار می گرفت و از سال ۲۰۰۱ به بازار های جهانی عرضه گردید. این خودرو در ابتدا تنها در نسخه ۳ درب تولید می شد. تا سال ۲۰۱۳ مینی ۲ نسل از هاچ بک جذاب خود را تولید کرد. در آن سال همزمان با خروج نسل دوم از خط تولید، نسل سوم (نسل فعلی) مینی هاچ بک جایگزین گردید که تا کنون تولید می شود. پس از گذشت ۱۳ سال از تولید مینی کوپر هاچ بک ۳ درب، برند مینی تصمیم گرفت تا نسخه ۵ درب این هاچ بک جذاب را نیز تولید کند. بدون شک نسخه ۵ درب با وجود جذابیت های همان نسخه ۳ درب، از کارایی بیشتری سود می برد. مینی یک سال پس از تولید سومین نسل از هاچ بک ۳ درب خود، برای اولین بار خودروی مینی کوپر هاچ بک ۵ درب را در سال ۲۰۱۴ بر اساس آن تولید و روانه بازار های جهانی کرده است. در حال حاضر دو نسخه کوپر و کوپر S از مینی هاچ بک ۵ درب در ایران قابل خریداری است که نسخه اول مجهز به یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱٫۵ لیتری توربوشارژر سود می برد که توسط مهندسین باتجربه و تکنولوژی بالای BMW ساخته شده است. به همین دلیل همین پیشرانه کوچک بازده بالایی داشته و توانایی تولید ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین مینی کوپر S زیر کاپوت خود به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژر مجهز شده که توانایی تولید ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس هر دو نسخه از نوع ۶ سرعته اتوماتیک می باشد.

MINI Clubman

مینی

در کنار مینی هاچ بک که بیشتر مخاطبان آن بانوان و جوانان است، حضور مینی کلاب من به عنوان یک خودروی خانوادگی سبد محصولات مینی در ایران را تکمیل می کند. نسل اول مینی کلاب من در سال ۲۰۰۷ رونمایی و به بازار عرضه شد. این خودرو در کلاس خودروهای چند منظوره پریمیوم قرار می گرفت و با کاربرد خانوادگی و ویژگی های جذابی که داشت بیشتر خانواده های جوان را مخاطب قرار می داد. کلاب من از سال ۲۰۱۵ وارد دومین نسل خود شده و تا کنون تولید آن ادامه داشته است. مدل کوپر S این خودرو برای عرضه در بازار ایران برگزیده شده که از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری بهره می گیرد که به لطف توربوشارژر توان تولید ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. مینی کلاب من برای انتقال نیروی تولیدی پیشرانه از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سود می برد. یکی از افتخارات این خودرو کسب جایزه مهم طراحیiF Design Award آلمان در سال ۲۰۱۶ می باشد که مهر تاییدی است بر طراحی جذاب و متفاوت کلاب من جدید. بی شک این خودروی خانوادگی دارای طراحی کاملا جذاب و پویا در نمای بیرونی خودرو و داخل کابین بوده که بیشتر برای خانواده های جوان مناسب می باشد. از آپشن های جذاب مدل فول آپشن این خودرو می توان به سیستم صوتی Harman Kardon، شارژ بی سیم، سیستم مسیر یاب مینی، آینه های بیرونی برقی ضد انعکاس نور، ریل های سقف، سقف پاناروما، آینه داخلی حساس به نور، صندلی های جلو برقی اسپرت مجهز به سیستم گرمکن، سیستم تهویه هوای هوشمند، صندلی راننده دارای حافظه، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم هوشمند فنر بندی اسپرت، سیستم باز و بسته شدن درب ها بدون سوئیچ، دوربین، حالت های رانندگی مینی، کروز کنترل هوشمند، سیستم کمکی پارک، نمایشگر اطلاعات بر روی شیشه مینی، پکیج نورپردازی داخلی و … اشاره کرد.

MINI Countryman

مینی

سومین خودرویی که برای عرضه در بازار خودرویی ایران انتخاب شده، خودروی مینی کانتری من می باشد. این شاسی بلند تکمیل کننده تنوع محصولات مینی در کشور بوده و به عنوان نمایندگی از این برند پریمیوم در بخش پر طرفدار بازار یعنی بخش شاسی بلند ها و کراس اور ها حضور دارد. همان طور که اشاره شد، تولید خودروی شاسی بلند توسط مینی یکی از تحولات بزرگ در تاریخ این برند خودرویی می باشد که پس از پیوستن آن به گروه BMW رخ داده است. مینی با معرفی خودروی جدید خود با نام کانتری من در سال ۲۰۱۰ رسما وارد دنیای پرطرفدار شاسی بلند ها و کراس اور ها شد. کانتری من یک شاسی بلند پریمیوم می باشد که نسل اول آن تا سال ۲۰۱۶ تولید شد. از سال ۲۰۱۷ شاهد معرفی نسل جدید این شاسی بلند جذاب هستیم و از این حیث باید کانتری من را یکی از جدید ترین محصولات برند مینی در بازار های جهانی دانست که اکنون به بازار خودرویی کشورمان راه یافته است. البته کانتری من تنها تحول اصلی در تاریخ مینی نبوده و در سال ۲۰۱۷ با تولید نسخه MINI Cooper S E Countryman ALL4 از نسل دوم این شاسی بلند به عنوان اولین خودروی هیبریدی مینی، شاهد یک تحول دیگری از سوی کلاب من بودیم! در حال حاضر نسخه کوپر S این شاسی بلند وارد بازار ایران شده که با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژر ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ های خودرو منتقل می گردد. به عبارت دیگر بر روی بدنه کانتری من عبارت ALL4 نقش بسته که خبر از پلت فرم چهار چرخ محرک این شاسی بلند دارد تا امکان رانندگی با آن در مسیر های خارج جاده ای نیز میسر باشد.

منبع : پرشیاخودرو

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا