رونمایی و جاسوسی

مرسدس کانسپت GLB را برای اولین بار به نمایش گذاشت

مرسدس کانسپت GLB

مرسدس کانسپت GLB  کوچک شده‌ی کلاس G در نمایشگاه شانگهای

نمایشگاه شانگهای (که بزودی برگزار خواهد شد) و نمایشگاه بیجینگ جزو بزرگترین رویداد های بین‌المللی صنعت خودروسازی محسوب می‌شوند تا جایی که مرسدس در نمایشگاه بیجینگ ۲۰۱۸ کاسپت عجیب و غریب میباخ Vision Ultimate Luxury را معرفی نمود. امسال نیز یکی دیگر از کاسپت‌های برتر کمپانی مرسدس معرفی خواهد شد، البته قطعا این مدل به اندازه‌ی سدان-SUV سال گذشته بحث‌برانگیز نخواهد بود.

این خودرو که اولین کانسپت از مدل GLB مرسدس محسوب می‌شود، چندین بار به‌صورت استتار شده در خیابان‌ها مشاهده شده است. بر اساس تصاویر منتشر‌شده از فضای داخل کابین این مدل، به احتمال زیاد با کانسپتی که به تولید انبوه نزدیک است سر و کار داریم، زیرا طراحی داشبود این کانسپت بر اساس مدل های جدید این شرکت است و ظاهری مشابه آنها دارد.

مرسدس کانسپت GLB

GLB در جایگاهی مابین مدل های GLA و GLC قرار می‌گیرد. همچنین طراحی جعبه مانند مدل استتار شده ما را به یاد کلاس GLK مرسدس می‌اندازد. برخی این مدل جدید را به نوعی کلاس G کوچک شده می‌دانند.

همه‌ی اجزای تشکیل دهنده ی کابین خودرو، از نمایشگر‌های دوقلو گرفته تا دریچه‌های ورودی هوا، فرمان خودرو و … نشان دهنده‌ی این است که طراحی مدل GLB از کلاس A و CLA پیروی می‌کند که البته خیلی هم تعجب‌بر‌انگیز نیست. مینی ون کلاس B نیز تقریبا از طراحی مشابهی بر خوردار است و احتمالا نسل آینده‌ی GLB نیز دارای همین طراحی خواهد بود.

موتور، جعبه‌دنده و دیگر قطعات فنی این خودرو از دیگر مدل‌های کامپکت مرسدس گرفته می‌شوند. از آنجایی که این مدل یک کراس اوور سرسخت خواهد بود، آلمانی‌ها بر روی تجهیز آن به سیستم تمام چرخ متحرک تمرکز خواهند کرد. البته مدل‌های ارزان قیمت‌تر به همراه سیستم دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند. به دلیل فرم جعبه مانند بدنه، احتمالا کابین این خودرو از مدل GLA جادار‌تر خواهد بود، همچنین فضای بار و صندوق عقب بیشتری نیز خواهد داشت.

نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۹ به زودی بر گزار خواهد‌شد. شما می توانید اخبار این نمایشگاه را در کاریرا دنبال نمایید.

منبع: motor1

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا