رونمایی و جاسوسی

معرفی طرح مفهومی جدید جگوار با نام ویژن گرن توریزمو کوپه

ویژن گرن توریزمو

ویژن گرن توریزمو خودروی اسپرت الکتریکی که تنها برای یک بازی‌ کامپیوتری طراحی شده است!

طراحان کمپانی جگوار به خلق طرح‌هایی که ویژگی پرخاشگری و ظرافت را همزمان با هم دارند معروف‌اند. با این وجود آنها با محدودیت‌هایی نظیر ارگونومی، قوانین فیزیک و بودجه در نظر گرفته شده برای طراحی خودرو مواجه‌اند. اما اگر آنها تمامی این موانع را کنار گذارند و به تخیل خود قدرت عمل بخشند می‌توانند بر روی طرح‌هایی نظیر گرن توریزمو کوپه کار نمایند.

همانطور که از نام این خودرو مشخص است، ویژن گرن توریزمو یک طرح مجازی است که برای یک بازی کامپیوتری با نام مشابه طراحی شده است. تیم طراحی برای خلق این خودرو از تیپ C و D جگوار الهام گرفته‌اند و با کنار رفتن محدودیت‌های همیشگی، خودروای طویل، کم ارتفاع و در عین حال شیک را طراحی کرده‌اند.

رینگ‌های بزرگی برای این خودرو در نظر گرفته شده است، همچنین انحناهای گوناگونی در سراسر بدنه‌ی گرن توریزمو به چشم می‌خورد که جلوه‌ای خاص به آن بخشیده است. طراحی داخلی خودرو نیز به اندازه‌ی ظاهر آن عالی است. صندلی‌ها بصورت شیب دار طراحی شده‌اند. این دو صندلی توسط قسمتی برجسته و بزرگ که دنده‌ی خودرو را در بر گرفته است از یکدیگر جدا می‎شوند. همچنین این قسمت به گونه‌ای طراحی شده است که اجزای جعبه‌ دنده در آن نمایان است. داشبورد خودرو نیز تکنولوژی‌های آینده‌نگرانه‌ای را در برگرفته است. فرمان خودرو کاملا بیضوی است و تنها کنترلرهایی مورد نیاز مسابقه بر روی آن قرار گرفته است. مهم ترین ویژگی کابین این خودرو نمایشگر مرکزی سه بعدی آن است که می‌تواند موقعیت خودرو در مسیر مسابقه و اطلاعات ضروری را به نمایش گذارد.

ویژن گرن توریزمو

البته این خودرو که چشم انداز آینده‌ی اتومبیل‌های مسابقه‌ای جگوار را نشان می‌دهد، تمام الکتریکی است. قدرت این خودرو از طریق ۱ موتور الکتریکی قرار گرفته بر روی محور جلویی آن و دو موتور الکتریکی دیگر که هر کدام تامین نیروی یکی از چرخ‌های عقب را بر عهده دارند، فراهم می‌شود. باتری‌های لیتیوم‌ یونی ویژن گرن توریزمو امکان تولید قدرتی ۱۱۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۲۰۰ نیوتن‌متری را برای آن فراهم می‌کنند، نتیجه‌ی‌ این امر این است که در گیم این خودرو در کمتر از ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هندلینگ خودرو به واسطه‌ی تقسیم وزن ۵۰:۵۰ آن عالی است، همچنین در پشت آن یک بال بزرگ برای افزایش چسبندگی اتومبیل به زمین قرار گرفته است.

علاوه بر جگوار، خودروساز‌ان دیگری نیز طرح‌های آینده نگرانه‌ی خود را در این گیم به نمایش گذاشته‌اند. به عنوان مثال استون مارتین DP-100 نماینده‌ی طرح مفهومی این شرکت با نام Vanquish Vision است که تولید آن در آینده محتمل است. مدل بوگاتی این گیم نیز در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵ با عنوان شیرون به نمایش در آمده بود که نهایتا پا به عرصه‌ی تولید گذاشت. مدل ویژن گرن توریزمو می‌تواند بیانگر مسیری جدید در طراحی محصولات جگوار پس از جدا شدن Ian Callum افسانه‌ای از تیم طراحی این کمپانی باشد. گیمرها می‌توانند این بازی را در ماه نوامبر بر روی پلی استیشن ۴ دانلود نمایند.

منبع: motortrend

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا