رونمایی و جاسوسی

رونمایی از چری تیگو ۸ ، شاسی بلند پهن پیکر!

Chery-Tiggo-8

شرکت چری یکی از برندهای صاحب نام چینی بوده که در بازارهای آسیایی توانسته حضور موفقی پیدا کند. اگرچه مدت زمان طولانی از تاسیس این کمپانی نمی‌گذرد اما این بدان معنا نیست که محصولاتی نامطلوب و بی کیفیت را در بازار عرضه می کند. در جدیدترین اقدام ، چری طی رویدادی در کشور چین از شاسی بلند بزرگ هفت نفره تیگو ۸ رونمایی کرد و با استقبال عموم مواجه شد. کمپانی ابتدا می خواهد چری تیگو ۸ را در آوریل سال ۲۰۱۸ روانه بازار چین کند و سپس در دیگر بازارها به فروش برساند. چری با شعار زندگی در آینده یا همان Life in Future سعی کرده زبان طراحی جذابی را برای اتومبیل های خود در نظر گیرد. از این رو باید تیگو ۸ را بر اساس کانسپت های پیشین شرکت چینی دانست.

چری تیگو 8

متاسفانه چری تصاویری از فضای داخلی ارائه نکرده و همچنین اشاره دقیقی به پیشرانه و ابعاد خودرو نشده است. به نظر می رسد چری تیگو ۸ از دیگر عضو خانواده یعنی خودروی شاسی بلند Exeed TX که به زودی عرضه می شود بزرگتر بوده و از نظر  ابعاد تقریبا مشابه چری Jetour X70 جدید می باشد. ابعاد محصولات هم رده آن به شرح زیر است:

  • تیگو ۷: ابعاد ۴۵۰۵/۱۸۳۷/۱۶۷۰ میلیمتری با فاصله محوری ۲۶۷۰ میلیمتر
  • Exeed TX: ابعاد ۴۶۶۴/۱۸۷۲/۱۶۸۵ میلیمتری با فاصله محوری ۲۶۹۷ میلیمتر
  • Jetour X70: ابعاد ۴۷۲۰/۱۹۰۰/۱۶۹۵ میلیمتری با فاصله محوری ۲۷۴۵ میلیمتر

گویا چری می خواهد براساس این طراحی مدل های مختلفی را معرفی کند و تمامی آنها نیز موتور مشابه ای دارند. این موضوع در میان شرکت های چینی مرسوم بوده و عجیب نیست. از جمله آنها باید به گریت وال، دانگ فنگ، زوتی، چانگان و دیگر برندهای چینی اشاره کرد.

چری تیگو 8

جلوپنجره تیگو ۸ این خودرو را همانند یک SUV پریمیوم کرده است و از این رو به عقیده برخی Tiggo 8 خودروی موفقی خواهد بود. اما سیستم اگزوز به نظر نمی رسد دوگانه واقعی باشد و شاید مانند هایما (ایران خودرو) جنبه نمایشی دارد. پیشرانه محتمل تیگو ۸ در مدل پایه ۱٫۵ لیتری توربو ۱۵۰ اسب بخاری بوده و طبق برخی رسانه های چینی پیشرانه ۲ لیتری ۱۲۲ اسب بخاری نیز در نظر گرفته شده که البته فعلا این خبر قابل اتکا نیست. هم اکنون چری تیگو ۵ و به تازگی (ابتدای سال ۹۷) تیگو ۷ در ایران به فروش می رسد. تیگوهای مدیران خودرو قرار است رقیب هاوال های جدید بهمن موتور باشند. به زودی هاوال H2 توسط بهمن موتور عرضه می شود و با قیمت حدود ۹۶ میلیونی اش احتمالا کار را برای چری تیگو ۵ سخت کند. در مرتبه بعدی هم احتمالا نوبت هاوال H6 است که به مصاف چری تیگو ۷ برود.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا