شرایط فروش خودرو

افزایش قیمت محصولات سایپا + جدول

سراتو آپشنال

ادامه نمک پاشی بر زخم مردم

سایپا پس از تعلیق چند روزه بخشنامه اخیر خود مبنی‌بر افزایش قیمت محصولات بالای ۴۵ میلیون تومان این شرکت و پارس‌خودرو، سرانجام تصمیم خود را عملی کرد و قیمت‌ها را رسما افزایش داد. هفته گذشته بود که اعلام شد گروه خودروسازی سایپا قیمت محصولات مربوط به زیرمجموعه خود (پارس‌خودرو) را تا مرز ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش داده است. بر این اساس، قیمت تمامی محصولات بالای ۴۵ میلیون تومان این شرکت با جهشی چند میلیونی، افزایش یافت و قرار شد به فاصله کوتاهی، محصولات سایپا شامل سراتو و آریو و چانگان نیز گران شوند.

با این حال، در کمتر از ۲۴ ساعت، بخشنامه مربوطه لغو و سایپایی‌ها اعلام کردند قیمت‌ها به حالت قبل باز گشته است. در آن مقطع شنیده شد که سایپایی‌ها به توصیه نهادهای نظارتی به ویژه سازمان بازرسی کل کشور، بخشنامه افزایش قیمت محصولات را به حالت تعلیق درآورده‌اند. با این شرایط، گمان می‌رفت گروه خودروسازی سایپا حداقل تا چند هفته بخشنامه قیمتی خود را در حالت تعلیق نگه دارد، اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و افزایش قیمت‌ها رسما ابلاغ و اجرا شد. بر این اساس، سایپایی‌ها شنبه شب گذشته و در بخشنامه‌ای جدید، علاوه برافزایش قیمت محصولات پارس‌خودرو، قیمت خودروهای خود را نیز بالا بردند.

افزایش قیمت محصولات سایپا
ردیفمحصولمیزان افزایش قیمتقیمت جدید
1ساندرو دنده اتوماتیک4 میلیون و 700 هزار54 میلیون و 600 هزار
2ساندرو استپ ویحدود 5 میلیون61 میلیون تومان
4ساندرو دنده ایحدود 4 میلیون49 میلیون تومان
5برلیانس کراس5 میلیون و 800 هزار67 میلیون و 700 هزار
6وانت پیکاپ6 میلیون و 600 هزار76 میلیون و 400 هزار
7سراتو آپشنال 20009 میلیون تومان113 میلیون تومان
8چانگان اتوماتیکحدود 6 میلیون تومان75 میلیون تومان
9آریو اتوماتیکحدود 5 میلیون تومان63 میلیون تومان

اما افزایش قیمت محصولات سایپا در حالی رقم خورد که این موضوع خالی از دردسر برای برخی مشتریان نبوده است. برخی مشتریان شنبه گذشته به‌منظور تکمیل وجه محصولات پیش فروش شده سایپا و پارس‌خودرو، به نمایندگی‌های این دو شرکت مراجعه کرده؛ اما به‌دلیل اختلال در سایت فروش، موفق به انجام این کار نشده‌اند. این در شرایطی است که شنبه آخرین مهلت برای تکمیل وجه این دسته از مشتریان بوده است. در چنین شرایطی اما گروه خودروسازی سایپا در ساعات پایانی دیشب بخشنامه افزایش قیمت محصولات خود را ابلاغ کرده است.

حالا مشتریان مجبورند برای تکمیل وجه خودروها، هزینه بیشتری بپردازند. در این شرایط حالا این پرسش پیش می‌آید که تکلیف این دسته از مشتریان چیست؟ هرچند سایپا پیش‌تر اعلام کرده قیمت خودروهای پیش‌فروش شده، قطعی نبوده و به روز محاسبه خواهد شد، با این حال طبعا اگر شرایط برای تکمیل وجه مشتریان در موعد مقرر فراهم می‌آمد، آنها با هزینه کمتری خودروهای خود را تحویل می‌گرفتند. حال باید منتظر ماند و دید سایپا چه برنامه‌ای برای این دسته از مشتریان در نظر خواهد گرفت؟

منبع : دنیای اقتصاد

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا