ایمنی

تست درایو چانگان ایدو + عکس

چانگان ایدو

در حاشیه نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۱۸

نام چانگان را کم کم بیش از پیش می شنویم. خودروهای این برند چینی بواسطه گروه سایپا در کشور ایران نیز دیده می شوند. چانگان CS35 و سابقا چانگان ایدو. کمی قبل تر هم در کاریرا چانگان ایدو DT را بررسی کردیم که احتمال دارد چانگان بعدی سایپا باشد. امروز قصد داریم تا خیلی کوتاه به تست درایو چانگان Eado که در حاشیه نمایشگاه بین المللی پکن ۲۰۱۸ و در مرکز تست خودرو کایز (Kaize) پکن صورت گرفت بپردازیم. با کاریرا همراه باشید.

چانگان ایدو

چانگان ایدو ،  سدان جمع و جور چینی که به عنوان یکی از ارزان ترین ها شناخته می شود. به عقیده بازدیدکنندگانی  که در حاشیه نمایشگاه چین فرصت این را داشتند که با چانگان ایدو رانندگی کنند ، این اتومبیل نسبت به خیلی از شاسی بلند ها و سدان های دیگر چینی اسپورت تر است. در رانندگی هم همین حس به راننده منتقل می شود. شاید هم این همان چیزی باشد که به “خودروهای چینی در راهند” یا “Chinese cars are coming” معروف است. سیستم تعلیقی نرم اما نه چندان فوق العاده که در تست اسلالوم نیز می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

چانگان ایدو

فرمان از لحاظ نرمی قابل قبول است و به اندازه ای سریع هست که به شما جای بازی بدهد. خودرو به اندازه ای که از آن انتظار می رود چالاک است. در مورد ظاهر خودرو هم قبلا در خبر مربوط به Changan Eado DT اشاره کردیم که شوربختانه یا خوشبختانه این خودرو به طرز عجیبی جلو پنجره ای شبیه به لکسوس دارد. همه چیز به مشتری بستگی دارد. یا این شباهت را خوب می داند یا نه و آن را به نوعی پوئن منفی تلقی می کند. در مورد استایل خودرو ، واقعا نمی توان چانگان ایدو را عالی دانست ولی به نوبه خود خودروی خوبی را عرضه نموده و بخوبی پاسخگوی بخش ارزان بازار است.

چانگان ایدو
مقدارمشخصات
1.6 لیتری 4 سیلندر خطیموتور
126 اسب بخارقدرت
168 نیوتن مترگشتاور
6 سرعته اتوماتگیربکس
دیفرانسیل جلودیفرانسیل
1341 کیلوگرموزن
حدود 12 هزار دلارقیمت مدل پایه

در داخل خودرو هم اگر بخواهیم صادقانه بگوییم ، از لحاظ ظاهر با خودرویی رو به رو هستیم که اتاق آن شبیه محصولات ژاپنی و کره ای است. فرمان زیبا ، سیستم مولتی مدیا قابل قبول و تریم طرح چوب ظاهر جالبی به داخل خودرو بخشیده اند. اما از لحاظ کیفی وقتی کنسول مرکزی و تریم طرح چوب را با دقت بیشتری می نگریم به همان چیزی که دور از انتظار نیست می رسیم. یعنی خودروی چینی! قبلا هم در مقاله هاوال H9 به “سندرم خودروی چینی” اشاره کرده ایم. در خارج از ایران که خودروهای ارزان قیمت کمپانی های چینی و غیر چینی تقریبا هم قیمت محسوب می شوند ، چانگان ایدو باید به مصاف محصولات ارزان قیمت کمپانی هایی نظیر میتسوبیشی و نیسان و … برود. برای داشتن برگ برنده در برابر مدل های ارزان قیمت میتسوبیشی و نیسان و … کمپانی های چینی راهی ندارند جز قیمت پایین. همانند Haval H9 که برای رقابت با شاسی بلندهای کره ای و ژاپنی کار سختی در پیش دارد.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا