رکورد

سریع ترین شاسی بلند دنیا + فیلم

کمپانی تویوتا دست به اقدام عجیبی زده است. یک لندکروز کاملا تغییر یافته را درنظر بگیرید که فقط و فقط برای یک کار تنظیم شده ، سریع ترین شاسی بلند دنیا باشد!

بله ، بالاخره بازطراحی ها و تغییراتی که در بدنه و موتور این تویوتا Land Cruiser داده شد ، موجب شد که سریع ترین شاسی بلند دنیا به سرعت ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این رکورد توسط Carl Edwards که از رانندگان قدیمی مسابقات ناسکار است به ثبت رسید. محلی که این رکورد در آنجا ثبت شد ، فرودگاه موهاوی (Mojave) واقع در شهر موهاوی در ایالت کالیفرنیای آمریکا است. طول مسافتی که در نظر گرفته شده بود در حدود ۴ کیلومتر است. پیشرانه V8 با ظرفیت ۵۷۰۰ سی سی قلب تپنده این هیولای ژاپنی است. برای این موتور دو توربورشارژر عظیم Garrett که فشاری معادل ۵۵ psi ایجاد میکنند در نظر گرفته شده است.

برای دستیابی به ایرودینامیک بهتر، تعادل بیشتر و کنترل بهتر خودرو در سرعت بالا، از ارتفاع این لندکروز کاسته شده است. در اولین مرتبه، رکورد ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید. در دور بعدی مهندسان تغییراتی اعمال کردند و اینجا بود که این TOYOTA Land Cruiser به سرعت ۳۷۰ کیلومتر دست یافت. طبق اعلام تویوتا ، این خودرو خیلی سریع تر از این هم می تواند حرکت کند ، فقط کافی است که در مسیر و جاده ای به طول بیشتر تست شود.

 

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا