رکورد

۸ ساعت دریفت بی وقفه + فیلم

۵ مرتبه سوخت گیری برای ۸ ساعت دریفت بدون توقف!

و باز هم فیلم تبلیغاتی دیگر از BMW جدید و محبوب مدل M5 . این خودرو قرار است به مدت ۸ ساعت بدون توقف دریفت کرده و رکورد گینس این حرکت را به اسم خود ثبت کند. در پشت فرمان کسی نمی تواند جای بگیرد جز مربی مدرسه رانندگی BMW آقای Johan Schwartz . او قبلا در سال ۲۰۱۳ با نسل قبلی M5 رکورد ۸۲ کیلومتری دریفت را ثبت کرده بود. حالا وقتی است که می توان رکورد ۳۲۲ دور را به ۲۰۰۰ دور تبدیل کرد و از این طریق رکورد جهانی دریفت ۳۷۴ کیلومتری به ثبت برسد.

برای تامین سوخت در طی این دریفت ۸ ساعته، دست اندرکاران BMW به راحتی می توانستند یک باک ذخیره در داخل خود خودرو طراحی و جایگذاری کنند. اما آیا این روش از هیجان کار کم نمیکنه؟ به همین جهت تصمیم بر این میشه که یک M5 دیگر (نسل قبلی) عملیات سوخت رسانی رو بطور همزمان انجام بده. مهندسان یک باک مخصوص طراحی می کنند و آن را در صندوق عقب BMW M5 دوم قرار می دهند. سوخت از طریق شلنگ و نازل خاص به خودروی در حال حرکت متصل شده و برای چند ثانیه ای فرآیند سوخت گیری را انجام می دهد. این کار باید ۴ مرتبه دیگر تکرار شود تا رکورد  به سرانجام برسد.

از نکات دیگر می توان به زمین خیس اشاره کرد. این رکورد در زمین خیس به ثبت رسید. چراکه خودرو بهتر بتواند دریفت ۸ ساعته خود را تکمیل کند و به لاستیک ها آسیبی وارد نشود. دو خودرو با یکدیگر چند مرتبه برخورد کردند که خوشبختانه خللی در رکورد ایجاد نکرد. در این روز رکورد دیگری هم به ثبت رسید. رکورد گینس برای طولانی ترین دریفت همزمان دو خودرو.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا