فراخوانی

خودروهای فولکس روی دستش باد کرد

فولکس

داستان رسوایی کمپانی ها ادامه دارد!

بعد از ماجرای تاسف بار تقلب کمپانی فولکس واگن، این شرکت در پی رسوایی بزرگ خود اعلام کرد که در حدود ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو دیزلی خود را از مشتریان می خرد. ایالات متحده آمریکا پس از رسوایی بزرگ فولکس، این شرکت را مجبور به اقدام سریع در این باره کرد.

اخیرا اعلام شده است که این خودروهای پس گرفته شده در حال تلنبار شدن داخل انبارهای فولکس است و شرکت نمی داند که با این تعداد خودرو چه کار کند. در مرحله اول، ۱۵ هزار مشتری به مراکز اعلام شده در حال مراجعه هستند که نمایندگان فولکس به کمک مراکز آئودی خودروهای آن ها را پس خواهند گرفت. مدل خودروها متفاوت بوده و فولکس گاهی تا ۴۰ هزار دلار بر اساس ارزش ماشین به صاحبان آن ها بازگردانده است. طبق توافقی که با آمریکا شده، فولکس اجازه ندارد که این خودروهای پس گرفته شده را مجدد بفروشد مگر اینکه اشکال گازهای خارج شونده از اگزوز را حل کند.

همچنین حق صادرات به کشورهای کمتر توسعه یافته یا کشورهای که استانداردهای آمریکا را ندارد نیز وجود ندارد. لذا همه درها به روی فولکس بسته شده است. در کل ۲۸۸ هزار مشتری برای پس دادن ماشین اعلام آمادگی کرده اند. ۵۲ هزار مشتری نیز تصمیم به تعمیر ماشین خود گرفته و در نوبت انتظار تعمیرگاه های فولکس به سر می برند. فولکس اعلام کرده که عمیقا از این اتفاق پشیمان بوده و سعی بر جلب مجدد اعتماد مشتریان آمریکایی را دارد. طبق توافق فولکس با آمریکا، این کمپانی تا ۲۰ ژوئن ۲۰۱۹ مهلت دارد تا تمامی خودروها را پس گرفته و حداقل ۸۵ درصد از ماشین های منتظر در صف تعمیر را تعمیر کند. نکته جالب این است که به ازای هر ۱ درصدی که این حدنصاب رعایت نشده باشد، فولکس می بایست ۸۵ میلیون دلار به سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا بپردازد.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا