شرایط فروش خودرو

ایران خودرو اعلام کرد : امکان صلح وجود ندارد | امکان صلح چیست؟

ایران خودرو

بارها این مطلب را در اعلامیه های خودروسازان شنیده ایم که امکان صلح وجود ندارد. این چه معنایی دارد؟

گروه صنعتی ایران خودرو بارها در شرایط فروش خود اعلام كرده : امكان صلح در ثبت نام برنامه هاي پيش فروش قطعي خودرو امكان پذير نيست و خودرو صرفا به شخص ثبت نام كننده تحويل داده مي شود. گروه صنعتي ايران خودرو تاكيد كرده در راستاي حفظ حقوق مشتريان و مصرف كنندگان واقعي و جلوگيري از هرگونه سوءاستفاده احتمالي توسط سودجويان و به منظور تحويل خودرو به مشتريان نهايي در ثبت‌نام هاي پيش فروش قطعي خودرو، امكان صلح براي اين برنامه فروش ها مقدور نيست و خودرو صرفا به شخص ثبت نام كننده تحويل داده مي‌شود.

نبود امکان صلح به چه معناست؟

به بیان ساده امتياز ثبت نام در طرح فروش قطعي به هيچ عنوان قابل خريد و فروش نيست و شركت ايران خودرو هيچ گونه مسئوليتي در برابر تحويل خودرو به فردي غير از ثبت نام كننده خودرو را ندارد و خودروی ثبت نامي در زمان مقرر تنها به مالك خودرو ثبت نام كننده كه اطلاعات آن در سايت فروش ايران خودرو مندرج باشد تحويل خواهد شد.

امکان صلح چیست؟

صلح یعنی خریدار اول (معمولا دلال) و خریدار دوم (مصرف کننده)  با امضای یک سند بین خود، خودرویی را که هنوز از سازنده به خریدار اول تحویل نشده را معامله می کنند به نحوی که خریدار دوم با استناد به آن سند، خودرو را از شرکت سازنده تحویل می گیرد. در شرایط جدید فروش خودرو ، برای جلوگیری از دلالی کاذب، خودروساز تنها خودرو را به شخص ثبت نام کننده (خریدار اول) تحویل می دهد.

همچنین امکان فروش خودرو و انتقال سند از خریدار اول به خریدار دوم تا یکسال وجود ندارد.

3 دیدگاه

3 دیدگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا