اخبار خودرو

ایران خودرو K132 ؛ مشخصات فنی و رفاهی فیس لیفت ایرانی پژو ۳۰۱

ایران خودرو K132 ؛ مشخصات فنی و رفاهی فیس لیفت ایرانی پژو 301 1593967230 ایران خودرو K132؛ مشخصات فنی و آپشن های رفاهی فیس

ایران خودرو در سال ۹۹ بر روی تولید یک سدان براساس نسخه ایرانیزه پژو ۳۰۱ با کد فنی K132 مانور می دهد، این صفحه به بررسی اخبار و اطلاعات این خودرو اختصاص دارد.

مشخصات فنی K132 اتوماتیک و دنده ای اعلام شد [به‌روزرسانی] – تیر ۹۹

گروه صنعتی ایران خودرو که برنامه دارد پیش فروش K132 را آغاز کند، به تازگی مشخصات فنی نمونه دنده ای و اتوماتیک این سدان جدید را بر روی وبسایت خود قرار داده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت رسمی ایران خودرو، K132 در ابتدا در نسخه تنفس طبیعی دنده ای و اتوماتیک به بازار می آید. بر خلاف اینکه مدیران ایران خودرو نمونه اتوماتیک K132 را با پیشرانه TC7 پلاس معرفی کرده بودند، شاهد هستیم که در ابتدا نسخه اتوماتیک ایران خودرو K132 با پیشرانه EC5 به بازار می آید.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر مشخصات فنی K132 اتوماتیک و دنده ای:

ایران خودرو K132

ایران خودرو K132

همانطور که از تصاویر مشخص است، ایران خودرو تصمیم گرفته تا K132 را در دو تیپ مختلف از نظر رده تجهیزات و مشخصات فنی ارائه دهد که از نظر فنی مهمترین تفاوت به وجود یا عدم وجود گیربکس شش سرعته اتوماتیک مربوط می شود که می تواند باعث تضعیف شتاب صفر تا صد به میزان ۲ ثانیه شود. در واقع مدل دنده دستی قادر به شتاب گیری ۰ تا ۱۰۰ ظرف ۹٫۵ ثانیه (عدد رسمی ایران خودرو) است و در مقابل مدل اتوماتیک با شتاب رسمی ۱۱٫۵ ثانیه به وضوح خودرو کند تری محسوب می شود.

از نظر مصرف سوخت هم برتری از آن مدل دستی است که در حدود ۱٫۵ لیتر کم مصرف تر از نسخه اتوماتیک ظاهر می شود، اما در نقطه مقابل سطح تجهیزات رفاهی مدل اتوماتیک به شدت بالاتر است و شامل تجهیزاتی نظیر ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سانروف و در کمال تعجب سامانه های ایمنی کنترل بخار بنزین و کمربند های ایمنی سه نقطه ای، ایربگ جانبی، صندلی هایی با استاندارد ایزو فیکس می شود.

صندلی جلو برقی و رینگ های آلومنیومی، راهنمای روی آینه های جانبی (با قابلیت تا شدن) از جمله دیگر موارد اختلاف این دو خودرو است که کفه ترازو را به سمت خرید مدل اتوماتیک سنگین‌تر می کند و مشتریان علاقه مند به مشخصات اسپرتی تر مدل دنده دستی را مایوس می دارد.

نکته دیگر عدم اشاره به سامانه ایمنی کنترل پایداری (ESP) است که امید می رفت در این مدل عرضه شود اما همچنان غیب این ویژگی ایمنی بسیار مهم در خودروهای مونتاژ داخل مشهود به نظر می‌رسد.

اولین تصاویر از ایران خودرو K132 [به‌روزرسانی] – تیر ۹۹

ساعاتی پیش ایران خودرو طی مراسمی از نسخه نهایی پروژه k132 رو نمایی کرد. این مدل که هنوز نام تجاری آن مشخص نیست بر مبنای پژو ۳۰۱ ساخته شده است (هرچند ایران خودرو از تایید رسمی این مساله طفره می رود) و قرار است با نسخه به روز شده پیشرانه tu5 به قدرت ۱۱۵ اسب بخار و گیربکس به روز شده خانواده پژو ۲۰۶ و پژو ۴۰۵ روانه بازار شود.

ایران خودرو K132

همچنین در نسخه اتوماتیک احتمالا از تلفیق موتور ef7 توربو و گیربکس اتوماتیک ساخت چین استفاده خواهد شد. گفتنی است که این موتور و گیربکس در واقع برای نسخه اتوماتیک دنا پلاس توربوچارجر توسعه داده شده است و نصب آن بر روی پلت فرم کا ۱۳۲ می تواند تلفیقی از قوای محرک دنا (به عنوان آخرین فیس لیفت ۴۰۵) با اتاق پژو ۳۰۱ (نسخه به روز شده براساس پلت فرم پژو ۲۰۶) را ارائه دهد و یک خودرو ترکیبی کاملا جدید را از منظر عدم مشابهت با محصولات پژو را پدید آورد.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا