صنعت

حضور فعال رنو در ایران

حضور فعال رنو در ایران carera.ir 965 97

آن یار قدیمی خیابان های تهران …

چند ماه پیش بود که در نمایشگاه ماشین پاریس، بین فرانسه و ایران توافقنامه ای امضا شد. آقای Carlos Ghosn مدیر عامل شرکت رنو و آقای محمدرضا نعمت زاده ، وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران بر سر یک میز نشستند و پیرامون شکل گیری یک شرکت مشارکتی بین رنو (Renault) و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (IDRO) گفت و گو نمودند.

شرکت رنو در سال ۲۰۱۵ موفق به فروش ۵۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو به ایران شد. از آن زمان تا به کنون که آوریل ۲۰۱۷ را پشت سر گذشته ایم ، این سیر صعودی بوده و به قوت خود باقیست.در اواخر سال ۱۳۹۵ آقای نعمت زاده اعلام کردند که ایران به دنبال جذب سرمایه خارجی در صنعت خودروسازی است. هدف این است که محصولات رقابتی جدیدی در بازار ایران ایجاد شود که استاندارد، کیفیت و ایمنی را برای ایرانیان به ارمغان آورد. کمپانی رنو بخاطر حضور ۱۲ ساله اش در ایران، به عنوان گزینه ایده آل در نظر گرفته شد.

اکنون طبق اعلام کمپانی رنو، در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۱۷، بیش از ۳۸ هزار دستگاه خودرو به کشور ایران فروخته شده است. چنین آماری خبر از رشد و سیر به شدت صعودی فعالیت رنو در ایران دارد. بطوری که بالغ بر ۱۶۰ درصد افزایش فروش نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۶ را شاهد هستیم. ایران بطور تقریبی در حدود ۴ درصد کل فروش کمپانی رنو را به خود اختصاص داده است. طبق اعلام شرکت رنو، در حال حاضر ایران ششمین مشتری بزرگ این برند است. در کنار کشور ایران، کشورهای آلمان، ایتالیا، انگلیس و روسیه نیز از جمله متقاضیان بزرگ محصولات رنو هستند.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا