صنعت

ماجرای افزایش ۱۰۰۰ درصدی تعرفه خودروهای هیبریدی چه بود؟

خودروی هیبریدی

چکیده : افزایش تعرفه مربوط به خودروهای هیبریدی بالای ۱۵۰۰ سی سی است که موتور فسیلی دارند و هیچ افزایش ۱۰۰۰ درصدی در تعرفه خودروهای هیبریدی انجام نشده است.

به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، امیر حسین قناتی، مدیر کل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت: افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی مربوط به آن دسته از خودروهایی است که از موتورهای با حجم بالای ۱۵۰۰ سی سی استفاده می‌کنند. این تیپ از موتورها به صورت فول هیبرید نیستند و در اصل از موتورهای موتور فسیلی استفاده می‌کنند. این موتورها بیشتر توان خود را از طریق سوخت فسیلی تامین می‌کنند و فقط در سرعت‌های بالا و همچنین مسیرهای مسطح و کم شیب موتور الکتریکی وارد مدار می‌شود.

این خودروها تقریبا خودروهایی با موتور سوخت فسیلی محسوب می‌شوند و تاثیر این خودروها در کاهش آلودگی بسیار کم است. تنها خودروی هیبریدی پایه الکتریک و خودروی برقی برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی مناسب هستند که  تعرف آنها نیز تغییری نکرده است‌. هیچ تعرفه ای ۱۰۰۰ برابر نشده است، بیشترین تغیر مربوطه از ۵ به ۲۵ بوده است. با این اصلاح تعرفه، واردکنندگان به ورود خودروهای پاک وغیر آلاینده ترغیب پیدا کرده‌اند.

تقریبا تمامی خودروهای هیبریدی وارد شده در سال گذشته (بیش از ۸۰۰۰ دستگاه) با موتور بالای ۲۰۰۰ سی سی بوده است.

منبع : ارانیکو

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا