خودروهای الکتریکی و برقی

تویوتا پریوس پرایم، پرفروش ترین خودرو پلاگین هیبریدی ۲۰۱۸ آمریکا

تویوتا پریوس پرایم

روزهایی که مدل Volt شورلت به عنوان پرچم‌دار خودرو های پلاگین هیبریدی شناخته می‌شد گذشت!

شاید هوندا Clarity پلاگین هیبریدی در صدر مدل‌های دسامبر سال ۲۰۱۸ قرار گرفته باشد، اما در نهایت تویوتا پریوس پرایم پرفروش ترین خودرو پلاگین هیبریدی ۲۰۱۸ در آمریکا شد. تمامی اینها در حالی است که تویوتا آنچنان هم از محصولات پلاگین هیبریدی خود حمایت نمی‌کند!

شاید گذشت زمان موجب زوال رتبه‌ی شورلت شده باشد، اما قبل از اعلام نتایج نهایی نیز تویوتا عملکرد مناسبی در رتبه‌بندی‌ها داشت. بهتر است نگاهی به آمار و ارقام فروش سال ۲۰۱۸ بیندازیم.

تویوتا پریوس پرایم با فروش ۲۷,۵۹۵ دستگاه رتبه نخست فروش محصولات پلاگین هیبریدی را از آن خود کرده است، در جایگاه دوم هوندا Clarity با ۱۸,۶۰۲ دستگاه قرار دارد و شورلت Volt با فروش ۱۸,۳۰۶ مدل رتبه ی سوم لیست را کسب کرده است. اگر خودرو های تمام الکتریکی را نیز به این لیست اضافه نماییم، مدل ۳ تسلا با اختلاف بسیار زیاد تویوتا پریوس را پشت سر می گذارد و رتبه یک را کسب می کند. تسلا تعداد ۱۳۹,۷۸۲  دستگاه از مدل ۳ خود را در سال ۲۰۱۸ به فروش رساند.

شاید پس از پیروزی تویوتا در فروش خودرو های پلاگین هیبریدی دیگر تولید کنندگان نیز سرمایه گذاری بیشتری بر روی خودرو های الکتریکی نمایند.

منبع: motor1

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا