خودروهای الکتریکی و برقی

تایرهایی بر پایه چوب ، تحقیقات جدید میشلن

لاستیک میشلن

تایرهای پایدار میشلن

کمپانی های زیادی در حال تحقیق و توسعه بوده که قصد دارند محصولات سبزتر و بی خطرتری برای آینده ارائه کنند. تایر خودرو نیز یکی از محصولاتی است که چندان بلکه اصلا میانه خوبی با محیط زیست ندارد. مساله دفع و بازیافت لاستیک های کهنه و کارکرده همواره یکی از دغدغه های اصلی بوده است. در ساخت تایر از روغن های صنعتی و مضر برای محیط زیست استفاده می شود که اکنون شرکت تایرسازی میشلن (Michelin) قصد دارد این رویه را تغییر دهد. این شرکت فرانسوی روغن های سبز یا روغن های گیاهی حاصل از چوب درختان را هدف قرار داده است.

آن چیزی که کمپانی تایرسازی میشلن بطور خاص مدنظر دارد جایگزینی الاستومر یا همان پلیمرهای با قابلیت ارتجاعی زیاد و بر پایه روغن با ماده بی خطرتری نظیر خمیر چوب است. هم اکنون حدود ۸۰ درصد تایر خودرو به نوعی شکل گرفته از روغن است. میشلن امیدوار است تا سال ۲۰۲۰ بتواند اولین لاستیک های چوبی یا بر پایه روغن گیاهی را معرفی کند. یکی دیگر از مزیت های مواد اولیه بر پایه چوب این است که درختان در همه جا رشد می کنند و شرکت می تواند درختان خود را در کنار کارخانجات خود بوجود آورد و اصطلاحا جنگل خودش را داشته باشد که همان منبع اصلی مواد اولیه است.

تایرهایی بر پایه چوب ، تحقیقات جدید میشلن michelin wood tire 01

این مطالعات هم اکنون در واحد تحقیقاتی شرکت Michelin در کشور برزیل انجام می شود. درختانی که مدنظر شرکت بوده درختان موز و کاکائو است که به نوعی باعث می شود میشلن در کنار صنعت تایر خودرو وارد حوزه مواد خوراکی خاصتا میوه موز و دانه کاکائو نیز شود. یکی دیگر از اهداف بلند مدت میشلن ساخت تایر خودرو توسط پرینت سه بعدی است. فرآیندی بسیار پیچیده که احتمالا ظرف ۱۰ سال آینده راه اندازی می شود. لاستیک های سبز بخشی دیگر از پروژه بزرگ خودروهای سبز است که به زودی شاهد آن خواهیم بود. لاستیک هایی که با استفاده از ضایعات چوب درختان ساخته می شوند.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا