خودروهای الکتریکی و برقی

هیوندای تمامی پلتفرم های الکتریکی خود را برای سال ۲۰۲۰ اعلام کرد

هیوندای الکتریکی

هیوندای می‌داند پس از سال ۲۰۲۰ پلتفرم‌های الکتریکی جزو الزامات صنعت خودروسازی محسوب می‌شوند

برنامه‌ی طولانی مدت گروه هیوندای موتور شامل معرفی ۴۴ مدل الکتریکی از برند‌های هیوندای، کیا و جنسیس می‌باشد. این محصولات شامل مدل‌های هیبریدی، پلاگین هیبریدی، تمام الکتریکی و خودرو‌های سوخت هیدروژنی می‌شوند. انتظار می‌رود فروش سالانه‌ی این خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ به ۱٫۶۷ میلیون برسد.

این شرکت خودروساز کره‌ای قصد دارد تا به یکی از سه تولید کننده‌ی برتر محصولات الکتریکی تبدیل شود.

یکی از اهداف اصلی هیوندای موتور (که انرژی بسیاری را نیز برای آن صرف کرده است) تولید پلتفرمی کاملا جدید برای خودرو های تمام الکتریکی است. آماده سازی این پلتفرم یک سال به طول می‌انجامد، از این رو مدل جدید تمام الکتریکی این شرکت در سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود.

شرکت قصد دارد تا مدل جدید EV (خودرو الکتریکی) خود را در سال ۲۰۲۰ عرضه نماید، این در حالی است که بر روی این مدل بهبودهایی از نظر فنی و هزینه‌های تعمیر و نگهداری از طریق گستره‌ای از نوآوری‌ها مانند سیستم باتری جدید صورت خواهد گرفت.

هیوندای الکتریکی

سرمایه‌گذاری تقریبا طولانی‌مدت برند هیوندای در زمینه ی خودرو های الکتریکی ۲٫۹ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

طرح سرمایه‌گذاری میان‌مدت و بلند‌مدت هیوندای نزدیک به ۳۶٫۸ میلیارد دلار خواهدبود، ۲۵٫۹ میلیارد دلار از این سرمایه‌گذاری برای تحقیق، توسعه و تولید خودروها در نظر گرفته شده است. همچنین ۱۲٫۴ میلیارد دلار این مبلغ نیز برای توسعه تکنولوژی‌های آینده نظیر سیستم های خودران و الکتریکی‌سازی وسایل نقلیه پیش‌بینی شده است.

برای هموار کردن مسیر پیشرفت و توسعه تکنولوژی‌های آینده، ۱۲٫۴ میلیارد دلار سرمایه در نظر گرفته شده است. ۵٫۴ میلیارد دلار برای حمل و نقل هوشمند، ۲٫۷ میلیارد دلار برای تولید خودرو‌های الکتریکی، ۲٫۱ میلیارد دلار برای سیستم‌های رانندگی خودکار و اتصال خودرو به اینترنت و ۲٫۱ میلیارد دلار در توسعه تکنولوژی‌های هوش‌مصنوعی و دیگر تحقیقات پیشرفته.

سرمایه‌گذاری‌های دیگر این شرکت:

هیوندای موتور در رابطه با تولید خودرو‌های هیدروژنی نیز ثابت قدم باقی مانده است و در حدود ۷٫۱ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است. این میزان سرمایه‌گذاری باید برای تولید ۵۰۰ هزار دستگاه از مدل های FCV (خودروای است که جریان الکتریسیته‌ی مورد نیاز حرکت خود را از یک پیل سوختی بدست می‌آورد) تا سال ۲۰۳۰ کافی باشد. در سال‌های آینده نیز هیوندای قصد پیاده‌سازی پروژه‌ی تاکسی-ربات خودران را در کره دارد.

هیوندای الکتریکی

هیوندای همچنین قصد دارد تا پرچم‌دار بودن خود در زمینه‌ی خودروهای هیدروژنی را نیز تقویت نماید و از عنوان اولین خودروسازی که تولید این مدل از خودروها را در سال ۲۰۱۳ تجاری‌سازی نمود فراتر رود. اوایل سال جاری گروه هیوندای موتور نزدیک به ۷٫۱ میلیارد دلار برای تولید سالانه‌ی ۵۰ هزار دستگاه از مدل‌های FCV تا سال ۲۰۳۰ سرمایه‌گذاری کرد. با پیش قدم شدن در این زمینه، این شرکت قصد دارد تا حمل و نقل جهانی را به سمت هیدروژنی شدن پیش برد.

همچنین هیوندای برنامه‌ریزی کرده است تا تولید خودروهای خودران و خودروهای متصل به اینترنت را نیز توسعه دهد. این شرکت درحالی که سعی در ارتقای سیستم‌های دستیار راننده و رانندگی خودکار خود دارد، همچنین برنامه‌ریزی کرده است تا یک پروژه تاکسی-ربات خودران را تا سال ۲۰۲۱ بصورت کوتاه مدت اجرا نماید.

خط تولید خودرو های پلاگینی گروه هیوندای موتور:

  • هیوندای IONIQ الکتریکی
  • هیوندای IONIQ پلاگین
  • هیوندای Kona الکتریکی
  • هیوندای سوناتا PHEV (پلاگین هیبریدی)
  • کیا Soul EV
  • کیا Niro EV
  • کیا Niro PHEV
  • کیا اپتیما PHEV

منبع: insideevs

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا