اخبار عمومی

کراس اوور چیست ؟ ۱۰ کراس اوور محبوب ۲۰۱۹ کدامند؟ + عکس

کراس اوور

وقتی می‌گوییم خودروی کراس اوور ، دقیقا منظورمان چیست؟

شاید جالب باشد که بدانید اغلب خودروهایی که به آن ها شاسی بلند گفته می شود، کراس اوور هستند و نه یک SUV. اما خودروی کراس اوور چیست ؟ این خودروها نسبت به سدان ها ارتفاع بیشتر و از شاسی بلند ها کوتاه تر هستند. به کراس اوورها در واقع شاسی بلند کوچک هستند. سواری نرم و راحت، ابعاد بزرگ تر، قیمت کمتر از شاسی بلندها و ظاهر نسبتا لوکس آن ها موجب شده است که این دسته به محبوبیت فوق العاده‌ای برسد. این خودروها بر خلاف باور برخی از افراد، اصلا مناسب آف‌رود نیستند. هر گردی گردو نیست. اگر کسی به اشتباه با این خودرو به دشت و بیابان و جنگل و کوه بزند فقط خودروی خود را مستهلک کرده و به آن آسیب رسانده است.

تفاوت چندانی بین سگمنت شاسی بلند و کراس اوور وجود ندارد. SUV ها بزرگ تر و قدرتمند تر بوده و از فضای بیشتری را برای سرنشینان و حمل بار برخوردارند. در کل کراس اوورها مناسب جاده های بین شهری و خیابان های داخل شهر هستند. نیسان Juke ، سیتروئن C4 کاکتوس ، جیپ Renegade ، پژو ۲۰۰۸ و تویوتا C-HR از جمله کراس اوورهای نام آشنا هستند.

کراس اوور

محبوب‌ترین کراس اوور های ۲۰۱۹

برخی از خودروهای موجود در بازار همواره از محبوبیت و استقبال بیشتری برخوردار می‌شوند که معمولا در برخی از کشورها نیز این میزان استقبال بیشتر از سایرین است. به عنوان مثال، بسیاری از مشتریان بازارهای جهانی خودرو به‌ویژه کشورهای اروپایی و آمریکایی در سال‌های اخیر به سمت و سوی خودروی کراس اوور جذب شده‌اند.

حالا در این گزارش که در وب سایت kelly bluebook آمده است، کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو با بررسی میزان خرید و فروش خودروهای مختلف به معرفی محبوب‌ترین خودروهای کراس اوور در سال ۲۰۱۹ میلادی پرداخته‌اند.

۱- دوج جرنی (Dodge Journey)

کراس اوور دوج جرنی

۲- فورد اسکیپ (Ford Escape)

کراس اوور فورد اسکیپ

۳- فورد فلکس (Ford Flex)

کراس اوور فورد فلکس

۴- فورد اکسپلورر (Ford Explorer)

کراس اوور فورد اکسپلور

۵- نیسان راگ (Nissan Rogue)

کراس اوور نیسان روگ

۶- سوبارو اوت‌بک (Subaru Outback)

کراس اوور سوبارو اوت بک

۷- بیوک آنکور (Buick Encore)

بیوک آنکور

۸- هوندا سی آر وی (Honda CR-V)

کراس اوور هوندا CR-V

۹- تویوتا هایلندر (Toyota Highlander)

کراس اوور تویوتا هایلندر

۱۰- آکورا ام دی ایکس اسپرت هیبرید (Acura MDX Sport Hybrid)

کراس اوور آکورا ام دی ایکس اسپرت هیبرید

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا