لوسید lucid
اخبار عمومی

عربستان به دنبال سرمایه گذاری در شرکت رقیب تسلا + عکس

پس از اعلام خصوصی سازی شرکت تسلا توسط ایلان ماسک مدیر و یکی از بنیانگذاران تسلا، شوک بزرگی به صنعت خودرو و وال استریت وارد شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده قرار بود عمل خصوصی سازی بوسیله ی سرمایه گذاری عربستان سعودی انجام گیرد. اما منابع نزدیک به افراد تصمیم گیرنده در زمینه ی سرمایه گذاری اعلام کرده اند که این کشور دیگر علاقه ای به سرمایه گذاری در تسلا ندارد و به دنبال سرمایه گذاری در شرکت رقیب آن است.

لوسید lucid

منابع آگاه به خبرگزاری رویترز اعلام کرده اند که سران شرکت های بزرگ سرمایه گذاری عربستان مذاکره را برای یک سرمایه گذاری عظیم در شرکت لوسید موتورز (شرکت خودرو سازی ای که رو به پیشرفت است و قصد دارد با تولید ماشین های الکتریکی با کیفیت بالا شرکت تسلا را در این رقابت شکست دهد) آغاز کرده اند. این معامله برای دو طرف سودآور خواهد بود، شرکت لوسید موتورز سرمایه لازم را برای تولید مدل Air خود که اولین خودروی تولیدی این شرکت به حساب می آید و قطعا چالش برانگیز است، بدست خواهد آورد. همچنین از طرف دیگر شرکت های سرمایه گذار نیز آینده سرمایه ی خود را با دوری کردن از نفت خام تضمین خواهند کرد.

لوسید lucid

این منبع همچنین توضیح داد که این شرکت ها قصد دارند در حدود ۱ میلیارد دلار در لوسید سرمایه گذاری کنند که ۵۰۰ میلیون دلار آن سریعا به این شرکت تزریق می شود و مابقی این پول به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار در دو قسط به این شرکت پرداخت خواهد شد. این سرمایه گذاری میلیارد دلاری به راحتی عربستان را یکی از صاحبان اصلی شرکت لوسید میکند.

لوسید lucid

با این وجود منابع داخلی اعلام کرده اند که ممکن است لوسید و سرمایه گذاران به توافق نرسند. اما اگر این اتفاق افتد، ایلان ماسک که به دلیل خصوصی سازی سهام شرکت تسلا با انتقادات بسیاری مواجه شده بود به مشکل بزرگی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بر خواهد خورد.

لوسید lucid

شرکت های سرمایه گذاری عربستان در جولای ۲۰۱۸ پنج درصد از سهام شرکت تسلا را خریداری کردند اما بعید به نظر میرسد که عمل خصوصی سازی تسلا توسط شرکت های سرمایه گذاری زمانی که عربستان قصد خرید شرکت رقیب آن را دارد صورت گیرد.

همچنین سخنگوی شرکت لوسید اعلام کرده است که تولید مدل Air 24 ماه بعد از تکمیل فرآیند سرمایه گذاری آغاز خواهد شد.

منبع: digitaltrends

عربستان به دنبال سرمایه گذاری در شرکت رقیب تسلا + عکس
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا