اخبار عمومی

خودروسازان بهانه می‌آورند، سمند که خودروی ملی است چه ربطی به تحریم و قیمت دلار دارد؟

خودروسازان بهانه می‌آورند، سمند که خودروی ملی است چه ربطی به تحریم و قیمت دلار دارد؟ Angry Look

با سیاست های فعلی، همچنان دلالان حاکم بازار خودرو خواهند بود

به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سعید موتمنی با اشاره به افزایش قیمت پراید ۱۱۱ تا ۳۸ میلیون تومان در بازار خرده فروشی افزود: هم اکنون اختلاف قیمت خودروهای زیر ۳۰ میلیون تومان در کارخانه و بازار به ۱۶ میلیون تومان،​ خودروهای ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومان به ۲۴ تا ۴۳ میلیون تومان و خودروهای ۴۵ تا ۶۰ میلیون تومان به ۴۰ تا ۵۲ میلیون تومان رسیده است.

وی با اشاره به ایجاد بازار سلیقه ای برای قیمت گذاری خودرو گفت: درحال حاضر بازار دست دلالان و واسطه هاست و مصرف کننده توان خرید خودرو ندارد.

نبود قطعه بهانه است. سمند که خودروی ملی است را چرا به بازار عرضه نمی‌کنند؟

موتمنی­ با اشاره به افزایش ۸۵ تا ۹۰ درصدی اختلاف قیمت خودور در کارخانه و بازار از ابتدای سال تاکنون ادامه داد: سکوت سازمانهای ناظر از جمله سازمان صنعت،­ معدن و تجارت، سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده و دیگر سازمانهای ناظر با وجود نامه نگاری های ما اتفاق عجیبی است.

رئیس­ اتحادیه فروشندگان خودرو­ با بیان اینکه راهکار حل این مشکل،​ آزاد سازی خودورهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان است گفت: بهانه شرکت های خودروساز برای افزایش قیمت و عرضه نکردن خودرو به بازار،­ نبود قطعه است در حالیکه این شرکتها مدعی تولید خودرو سمند و پژو glx به عنوان خودرو ملی هستند و خودروهای آماده تحویل فعلی با ارز ۳۸۰۰ تومان و درسال گذشته تولید شده است.

به روز رسانی:

حساب توئیتر وزارت صنعت، معدن و تجارت در واکنش به خبر احتکار خودرو توسط خودروسازان داخلی، آن را غیرمنطقی خواند.

مدتی است که شایعه احتکار خودرو توسط خودروسازان داخلی در فضای مجازی منتشر می‌شود؛ این موضوع باعث واکنش‌های متفاوتی از سوی کارشناسان و مسئولان شده است. کار به جایی رسید که سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس و حساب توئیتر وزارت صنعت، معدن و تجارت به این مسأله واکنش نشان دادند.

بنا به اظهارات وزارت صنعت، ایران خودرو و سایپا، روزانه بیش از ۳ هزار خودرو تولید می‌کنند که عملیات تجاری‌سازی و واگذاری آن‌ها به مشتری حداکثر هفت روز طول می‌کشد. با توجه به پیش فروش بخشی از تولیدات ایران خودرو و سایپا که بعضی تا پاییز ۹۸ نیز انجام شده است، احتکار خودروهای پیش فروش شده، منطقی به نظر نمی‌رسد و طرح مساله احتکار و تحویل ندادن خودرو در چنین شرایطی غیر منطقی است و احتکار خودرو برای خودروسازان توجیه اقتصادی ندارد.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا