اخبار عمومی

چهره جدید پژو ۳۰۸ + فیلم

پژو 308

در آخرین مدل از پژو ۳۰۸ شاهد فیس لیفت ناچیزی هستیم. جلوپنجره و چراغ های جلو از جمله تغییرات ظاهری هستند. تغییراتی در قسمت موتور نیز مشاهده می شود.

در آخرین رونمایی از پژو ۳۰۸، طراحی جدید چلوپنجره که آرم شیر شرکت پژو در وسط آن خودنمایی می کند، اولین چیزی است که به نظر می آید. سپر جلویی سه تکه کمی ظاهر خودرو را خشن کرده است. چراغ مه شکن پایین هم از خصوصیات این ظاهر جدید پژو ۳۰۸ است. در داخل اتاق خودرو، سیستم هدایتگر ۳ بعدی که سخنگو نیز می باشد و از دستورات صوتی هم پیروی می کند نظر مشتریان را به خود جلب می کند. سیستم ترمز اضطراری و سیستم هشدار به هنگام خارج شدن از لاین در حال حرکت ، از ویژگی های ایمنی این خودرو است. این مشخصات را نیز در خودروهای رنو مثل رنو کولئوس نیز شاهد هستیم که اخیرا مدل جدید آن تحت عنوان New Koleos به بازار جهانی و ایران عرضه شده است.

پیشرانه ۳ سیلندری پژو ۳۰۸ در زیر کاپوت ماشین، قلب این خودروی فرانسوی را شکل می دهد. موتوری بنزینی که بنابر ادعای مسئولان پژو، قرار است کاراتر باشد و دی اکسید کربن کمتری تولید نماید. این پیشرانه دارای حجم ۱۲۰۰ سی سی و با یک جعبه دنده ۶ سرعته همراه شده است. اما در این سری جدید از پژو ۳۰۸ همانطور که گفتیم پیشرانه دیگری مورد انتظار است. موتور دیزلی از سری Blue HDi که نظیر آن را در پژو ۲۰۰۸ معروف هم می بینیم. البته متاسفانه طی تصمیماتی که ایران خودرو گرفته است، همانند قبل، محصولات جدید پژو مثل مدل اخیر ۲۰۰۸ که با همکاری فرانسه در ایران عرضه می شود، دیزلی نیستند و دارای پیشرانه بنزینی PureTech هستند. اما این ۳۰۸ از پیشرانه دیزلی ۱۳۰ اسب بخاری بهره مند است. ۴ سیلندری توربوشارژ از دیگر خصوصیات این موتور BlueHDi است. در سایر مدل های ۳۰۸ که تا چندین ماه دیگر (اواخر ۲۰۱۷) قابل عرضه خواهند بود، موتور ۱۸۰ اسبی در تیپ GT را شاهد هستیم که با دنده EAT8 تمام اتومات همراه است.

جهت مشاهده فیلم پژو ۳۰۸ به کانال آپارات کاریرا مراجعه فرمایید.

 

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا