اخبار عمومی

غوغای Kia در خاک آمریکا

کارخانه کیا

اوایل سال ۲۰۱۰ میلادی بود که اعلام شد کمپانی Kia از کره جنوبی طی توافقات با ایالات متحده آمریکا، خط مونتاژ محصولات خود را در شهر وست پوینت (West Point) در ایالت جورجیا آمریکا راه اندازه کرده است. در آن زمان خبرها حاکی از ارزش ۱ میلیارد دلاری این سرمایه گذاری بود. کارگاه ها و عملیاتی که در نظر گرفته شده بود شامل کارگاه پرس ، جوشکاری ، رنگ آمیزی و مونتاژ نهایی است. در آن زمان تمرکز اصلی بر روی سورنتو (Sorento) مدل ۲۰۱۱ بود که پیشرانه ۱۷۴ اسب بخاری ، ۴ سیلندر با حجم ۲۴۰۰ سی سی از ویژگی های آن است.

اکنون بعد از گذشت بیش از ۷ سال، آمار مونتاژ کیا سورنتو از مرز ۱ میلیون دستگاه عبور کرده است. Kia Sorento نه تنها اولین خودروی خارج شده از کارخانه واقع در ایالت جورجیا (Georgia) بود بلکه می توان آن را اولین کیا مونتاژ شده در خاک آمریکا نیز نامید. سورنتو غالبا با رنگ سفید مرواریدی برای آمریکا در نظر گرفته شده است. اخیرا مدل ۲۰۱۸ این خودرو با نام Kia Sorento SXL در فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد جکسون (Hartsfield-Jackson) واقع در شهر آتلانتا (مرکز ایالت جورجیا) به نمایش گذاشته شد. ظرفیت تولید کارخانه در حال حاضر، ۳۶۰ هزار دستگاه در سال است و در طول این سال ها در کل حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو کیا در ایالت جورجیا تولید و مونتاژ شده است. مجموع مساحت محوطه ای که Kia در آنجا در خاک آمریکا واقع شده، حدود ۹ کیلومتر مربع یا به‌عبارتی حدود ۹ میلیون مترمربع است. در اینجا علاوه بر سورنتو، از همان اوایل در ابتدای سال ۲۰۱۰، کیا مدل Optima 2011 نیز مونتاژ می شده است. در مجموع، ۱۵ هزار شغل به لطف وجود کارخانه Kia و زنجیره تامین آن، در محدوده شهر وست پوینت ایجاد شده است.

در سال ۲۰۱۷ و در ماه آوریل، سورنتو از لحاظ رتبه فروش Kia در آمریکا، جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. مقام بعدی به Kia Soul معروف رسید و قبل از همه این ها رتبه اول فروش به اپتیما (Optima) و رتبه دوم به فورته (Forte) یا همان سراتو رسید. سورنتو در آمریکا نه یک شاسی بلند SUV ، بلکه یک کراس اوور (Crossover) به حساب می آید و از ابتدای ۲۰۱۷ تا ماه می در این ۵ ماه حدود ۳۰ هزار دستگاه از آن به فروش رفته است.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا