اخبار عمومی

نیسان لیف ، قوی تر از قبل

نسل جدید نیسان لیف با پیشرانه قدرتمندتر

حدود یک سال پیش بود که شرکت ژاپنی نیسان از نسل دوم نخستین خودروی تمام برقی خود یعنی نیسان لیف پرده برداری کرد. این نسل از لیف اگر چه در مقایسه با نسل اول به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا کرده، اما هنوز در مقابل رقبایی مثل شورولت بولت و تسلا مدل ۳ حرف چندانی برای گفتن ندارد.

به نقل از دیجیاتو، در چند وقت اخیر شایعاتی مبنی بر ارایه نسخه ای قوی تر و قدرتمندتر از لیف دوم توسط ژاپنی ها به گوش رسیده است. حال گزارش انتشار یافته در نشریه Autoguide این شایعات را تایید کرده و از عرضه نسخه E-Plus نیسان لیف در ۲۰۱۹ خبر داده است.

نسل جدید نیسان لیف با پیشرانه قدرتمندتر

برایان مارانگو (Brian Maragno) مدیر بخش بازاریابی و استراتژی فروش خودروهای الکتریکی نیسان در مصاحبه با Autoguide با اشاره به این موضوع، جزئیاتی را درباره لیف E-Plus نیز فاش کرده است.

همانطور که انتظار می رود، این نسخه از لیف انرژی مورد نیاز خود را بجای باتری های ۴۰ کیلووات ساعتی کنونی، از باتری های با ظرفیت بیشتر دریافت خواهد کرد. همچنین قدرت موتور آن نیز چیزی در حدود ۲۰۰ اسب بخار خواهد بود که در مقایسه با رقم ۱۴۲ واحدی لیف استاندارد، به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

نسل جدید نیسان لیف با پیشرانه قدرتمندتر

آقای مارانگو درباره قیمت و زمان دقیق ارایه لیف E-Plus حرفی به میان نیاورده، اما طبیعتا بهای آن از ۳۰ هزار دلار نسخه استاندارد باید فراتر باشد. علاوه بر این از آنجایی که این نسخه به عنوان مدل ۲۰۱۹ به فروش خواهد رسید، پس نباید برای حضور آن در خیابان ها زیاد به انتظار بنشینیم.

در کنار عرضه لیف E-Plus، نیسان ظاهرا برنامه هایی را نیز برای تولید نسخه نیسموی این هاچ بک برقی در سر دارد. همانطور که می دانید مدل های مزین به نشان نیسمو، از موتوری قدرتمندتر و عملکردی اسپرت تر برخوردار هستند.

نسل جدید نیسان لیف با پیشرانه قدرتمندتر

با تولید لیف E-Plus، احتمال متولد شدن نسخه نیسمو نیز بیشتر قوت می گیرد. اگر چه این اتفاق را می توان به فال نیک گرفت، اما چیزی که نیسان واقعا به آن نیاز دارد، در وهله اول ارتقای مسافت قابل پیمایش مدل لیف است تا این هاچ بک پاک بتواند با اعتماد بنفس بیشتری در برابر رقبا حاضر شود.

بد نیست اشاره کنیم لیف در نسل های اول و دوم به ترتیب توانایی پیمایش ۱۰۷ و ۱۵۰ مایل مسافت را دارا است. این ارقام – معادل ۱۷۲ و ۲۴۱ کیلومتر – به هیچ وجه قابل مقایسه با برد حرکتی دیگر اتومبیل های الکتریکی مطرح نیستند.

نسل جدید نیسان لیف با پیشرانه قدرتمندتر

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا