اخبار عمومی

شرایط تردد خودرو با پلاک بین‌المللی اعلام شد

پلاک بین‌المللی

گمرک ایران، موضوع لزوم فک پلاک تردد خودروهای بین المللی قبل از ورود و فک پلاک گذر موقت قبل از خروج از کشور را، به گمرکات اجرایی ابلاغ کرد.

به گزارش کاریرا به نقل از اقتصادآنلاین، علی وکیلی، سرپرست مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی موضوع «لزوم فک پلاک تردد بین المللی قبل از ورود و فک پلاک گذر موقت قبل از خروج از کشور» را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه معاونت فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا مبنی بر تردد غیرمجاز انواع خودروهای سبک و سنگین با پلاک بین المللی اخذ شده از کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور، خواهشمند است دستور فرمائید قبل از صدور اجازه ورود خودروهای مذکور به داخل کشور نسبت به اخذ گواهی ناجا مبنی بر فک و اخذ پلاک‌های تردد بین المللی و همچنین قبل از صدور اجازه خروج نسبت به اخذ گواهی ناجا مبنی بر فک و اخذ پلاک گذر موقت خودروهای خارجی که به اعتبار کارنه دوپاساژ یا پروانه ورود موقت وارد و پس از انقضای مهلت ورود موقت قصد خروج از کشور را دارند، اقدام نمایند.

بدیهی است این بخشنامه از سوی گمرکات تخصصی مجاز به خروج موقت و ورود موقت خودرو قابل اقدام بوده و ارسال آن به سایر گمرکات جهت آگاهی است.

پلاک بین‌المللی

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا