اخبار عمومی

فرمان تاچ اسکرین ؛ رویایی که هیوندای در سر می‌پروراند

آیا حضور نمایشگر های بیشتر مخصوصا فرمان تاچ اسکرین در خودرو قابل تحمل است؟

کابین وسایل نقلیه در حال تبدیل شدن به صفحه نمایش‌های بزرگ است. خودروسازان روزبه‌روز سایز نمایشگر‌های تولیدی خود را افزایش می‌دهند، نمایشگرهای پشت فرمان به سمت تمام دیجیتالی شدن پیش می‌روند و حتی تاچ اسکرین‌های مجزایی برای تنظیم دمای کابین خودرو طراحی می‌شود. تمامی این امکانات از مزایایی برخوردارند، اما آیا نیازی به فرمان تاچ اسکرین در خودرو وجود دارد؟

اخیرا هیوندای بر روی کاکپیت جدیدی کار می‌کند که عملی شدن آن تغییر بزرگی در طراحی داخلی کابین محصولات این شرکت به‌وجود خواهد آورد. این طرح کاکپیت بر روی مدل پایه‌ی هیوندای یعنی مدل i30 قرار گرفته است و تصویری از آینده‌ی فرمان‌های این خودرو را به همراه تاچ اسکرین قرار گرفته بر روی آنها به نمایش گذاشته است.

ابعاد این دو صفحه ی لمسی بسیار بزرگ است و هر کدام از آنها یک طرف از فرمان خودرو را در بر می گیرند، اما با این وجود هنوز هم از دکمه های قبلی قرار گرفته بر روی فرمان، ظاهری منظم‌تر دارند. همچنین کنترل‌های لمسی این صفحه‌ی نمایش متناسب با شرایط رانندگی و اطلاعات نشان داده شده در نمایشگر پشت فرمان تغییر خواهند کرد. راننده می‌تواند ساختار تاچ اسکرین را تا ۵ دکمه‌ی لمسی در هر تاچ اسکرین شخصی سازی نماید.

فرمان تاچ هیوندای

این قابلیت جدید به دنبال تحقیقات و طرح‌های سال ۲۰۱۸ هیوندای در رابطه با تکنولوژی هپتیک که در کاکپیت مجازی طراحی شده برای مدل i30 در نظر گرفته شده بود، ارائه شده است. در همکاری صورت گرفته با موسسه‌ی علوم ترافیک Wurzburg آلمان، این شرکت در حال مطالعه ی عوامل اختلال در تمرکز رانندگان به دلیل مشغول بودن به تکنولوژی های کاکپیت خودرو است. نتیجه‌ی حاصل شده این است که کاکپیت جدید طراحی شده توسط هیوندای با اختلاف بسیار، در سطحی پایین‌تر از محدودیت های در نظر گرفته شده توسط شرکت های معروف تست ایمنی جهان مانند AAM و NHTSA قرار می‌گیرد.

فرمان تاچ هیوندای

بنابر گفته‌ی خانم Regina Kaiser (مهندس ارشد بخش فنی Hyundai Motor اروپا) : “ما مدل i30 را به این منظور انتخاب کردیم تا نشان دهیم که نوآوری و امکانات خلاقانه تنها به سگمنت‌های گران قیمت محدود نمی‌شوند.” همچنین او افزود: “ما در هیوندای قصد داریم تا ثابت نماییم که نوآوری‌های بکار رفته در خودرو ها باید در اختیار طیف گسترده‌ای از مشتریان قرار گیرد.”

همچنین طرح جدیدی برای نمایشگر پشت فرمان خودرو در نظر گرفته شده است که به آن ظاهری ۳ بعدی می‌بخشد. بجای صفحه نمایشی یک پارچه، هیوندای دو نمایشگر را با فاصله ی ۶ میلیمتری از یکدیگر بصورتی که یکی از آنها جلوتر از دیگری نمایش داده می‌شود طراحی کرده است.

فرمان تاچ هیوندای

این کاکپیت در مرحله‌ی نمونه‌ی اولیه به سر می‌برد بنابراین نباید انتظار حضور آن را در مدل‌های جدید هیوندای داشت. اما این خودروساز مدعی است که می‌تواند این طرح  را در چندین مدل حال حاضر خود بگنجاند، ویدیویی که در ادامه مشاهده می‌کنید عملکرد این تاچ اسکرین را نشان می‌دهد.

منبع: topgear

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا