اخبار عمومی

چرا BMW i3 های پلیس آمریکا در حال خاک خوردن هستند؟ + فیلم

۱۰ میلیون دلار بدون استفاده! BMW i3 ها در حال خاک خوردن!

اداره پلیس شهر لس آنجلس (آمریکا) در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۰۰ دستگاه بی ام و i3 خریداری نمود. اما اکنون پس از گذشت حدود ۲ سال این خودروها بی استفاده باقی مانده اند. این مساله مورد توجه رسانه های آمریکایی قرار گرفته بطوریکه سعی در پرده برداشتن از راز عدم استفاده یا سو استفاده از این BMW i3 ها دارند. اخبار CBS آمریکا یکی از این رسانه ها است که وارد عمل شده.

استفاده شخصی از خودروی دولتی؟ این مساله ای است که دیگر تازه و عجیب جلوه نمی کند. خبرنگار شبکه تلویزیونی با استفاده از دوربین مخفی، تعقیب های نامحسوس و غافلگیر کردن برخی از نیروهای پلیس لس آنجلس، اثبات می کند که این افراد از خودروی پلیس برای مقاصد شخصی استفاده می کنند. طی اسنادی که در فیلم مشاهده می شود، کیلومتر ثبت شده برای اکثر این خودروها اصلا بالا نیست. کمتر از ۱۰۰۰ کیلومتر در ۲ سال نشانگر بی استفاده ماندن این خودروها است. معاون رئیس پلیس لس آنجلس با دیدن این اسناد و فیلم ها به خبرنگاران قول بررسی هرچه بیشتر این مساله را داد. هرچند هیچ توجیهی پذیرفته نیست، اما در هرجای دنیا و هر کشوری دوست داریم که بیشتر از گذشته خودروهای هیبریدی و الکتریکی را ببینیم.

کامیون های الکتریکی تسلا، تاکسی هیبریدی که در کشور خودمان ایران می بینیم، خودروهای هیبریدی و برقی پلیس در بعضی کشورها، همه و همه موجب حفظ محیط زیست بوده و ضامن هوای پاک هستند. امید است که موانع و مشکلات بر سر راه واردات و فروش منصفانه خودروهای هیبریدی هرچه سریع تر برطرف شود تا بیشتر شاهد حضور این خودروهای دوست داشتنی در کشور خودمان باشیم.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا