اخبار عمومی

افزایش قیمت پژو ۴۰۵ SLX به طور رسمی ابلاغ شد

پژو 405

بیش از ۸ ملیون تومان افزایش قیمت پژو ۴۰۵ SLX نسبت به تیر ماه

حدود یک سال قبل بود که ایران خودرو پس از تلاش فراوان موفق شد تا نظر مثبت شورای رقابت را برای افزایش قیمت محصولاتش جلب کند و پژو ۴۰۵ SLX را مطابق جدول زیر با قیمتی در حدود ۴۵ میلیون تومان راهی بازار کند، چند ماه بعد و در زمستان ۹۷، به یمن تغییر معیار ارزی و اختصاص ارز نیمایی به خودروسازان، این قیمت به حدود ۶۷ میلیون تومان افزایش یافت و روز گذشته نیز شاهد شکسته شدن مرز ۷۶ میلیون تومان برای قیمت پژو ۴۰۵ SLX تولیدی ایران خودرو بودیم که به شرح جدول انتهایی این مطلب اعلام شده است.

به نقل از دیجیاتو، شرکت ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز کشور، ساخت پژو ۴۰۵ را از سال ۱۳۶۹ با انتقاد قراردادی با کمپانی اصلی در فرانسه، آغاز کرد و روند بهینه سازی این مدل برای بازار ایران تا سال ۱۳۷۴ به طول انجامید.

افزایش قیمت پژو 405 SLX

پژو ۴۰۵ با پسوند GLX از سال ۱۳۷۵ وارد بازار شد و طبق چشم ‌انداز خودروسازی کشور (پسابرجام) تولید این خودرو می بایست در سال ۱۳۹۵ متوقف شود. اما این هدف گذاری تبدیل به واقعیت نشد و هم‌اکنون تولید پژو ۴۰۵ با تیراژی بالا و کیفیت به شدت پایین ‌تر از نمونه های اولیه در ایران خودرو ادامه دارد.

پژو ۴۰۵ GLX، دارای یک پیشرانه چهار سیلندر هشت سوپاپ با حجمی برابر با ۱٫۸ لیتر بوده که قادر به تولید قدرت ۹۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۳ نیوتن متر است که این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌ های جلو منتقل می‌ شود.

در رابطه با عملکرد این خودرو نیز می‌ توان این‌ گونه گفت که با توجه به تقسیم وزن ۶۰ به ۴۰ پژو ۴۰۵ (۶۰ درصد در جلو و ۴۰ درصد در عقب) این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت، نیازمند به زمانی برابر با ۱۱٫۸ الی ۱۲٫۳ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود ۲۰۵ کیلومتر در ساعت است.

همچنین، مصرف سوخت پژو ۴۰۵ GLX در هر صد کیلومتر مسیر شهری و پر ترافیک برابر با ۱۲٫۷ لیتر بنزین و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان، مصرف این خودرو برابر با ۷٫۴ الی ۷٫۸ لیتر بنزین بوده که در نمودار سیکل ترکیبی، پژو ۴۰۵ GLX دارای مصرفی برابر با ۹٫۱ لیتر بنزین است. (گنجایش باک این خودرو برابر با ۷۰ لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو۲ است.)

گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه افزایش قیمت محصولات خود این بار قیمت پژو ۴۰۵ SLX با کیسه هوای راننده و سرنشین و رینگ فولادی را افزایش یاد.

این خودرو نسبت به تیرماه امسال با یک افزایش قیمت ۸ میلیون و ۱۳۲ هزار تومانی مواجه شده و از تاریخ ۵ مردادماه با قیمت حدودی ۷۶ میلیون تومان به فروش می رسد.

قیمت جدید پژو ۴۰۵ SLX – مرداد ۹۸:

افزایش قیمت پژو 405 SLX

تصویر قرارداد مشتریان پژو ۴۰۵ اس ال ایکس با موعد تحویل اردیبهشت ماه ۹۸:

افزایش قیمت پژو 405 SLX

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا