اخبار عمومی

۹ تا از زیباترین سویچ‌های خودرو

کلید مدرن

شاید سویچ خودرو موضوعی ساده و بی‌اهمیتی در یک خودرو باشد؛ اما برخی سویچ‌های جذاب که گاهی مانند یک اثر هنری زیبا هستند نظر طرفداران خودرو را جذب می‌کنند.

سویچ شاید از عادی‌ترین و ساده‌ترین بخش‌های خودرو به نظر برسد‌. سویچ خودرو عموما قطعه‌ای فلز ساده و بی روح یا قطعه الکترونیکی کوچکی برای ارسال یک سیگنال بی‌سیم است مگر اینکه به خوبی طراحی شود. نقطه تمرکز در سویچ‌ها عمدتا کاربرد بهینه است؛ اما بعضی سویچ‌ها بسیار جذاب و حتی اثری هنری هستند‌. سویچ حتی می‌تواند تفسیری فلسفی و شاعرانه داشته باشد‌. آن ها ابزاری هستند که به خودرو حیات می‌بخشند و همیشه با راننده هستند‌‌.

اما موضوع بحث این مطلب فلسفه نیست. هرچند اکثرا سویچ‌ها خسته کننده هستند اما سویچ‌های جذابی هم وجود دارند که برای کلکسیونرها اهمیت دارند. بعضی از این سویچ‌ها توسط ارتقادهندگان و بعضی‌ها نیز مستقیما توسط خودروساز ساخته شده‌اند و نشانگر‌ فناوری برتر خودروها هستند. در ادامه ۹ سویچ کلکسیونی جذاب را بررسی می‌کنیم.

تسلا مدل S

کلید مدرن

سویچ به شکل خودرو تسلا مدل S بسیار زیبا و کاربردی است و می‌تواند خودرو را به آسانی فرا بخواند. هنگام استراحت در خانه این سوییچ زیبا شبیه اثری هنری به شکل یک خودروی مدرن است.

هوندا NSX مدل ۱۹۹۰

کلید مدرن

باور عمومی بر این بود که کلید مدل اولیه هوندا NSX در دهه ۹۰ میلادی (۷۰ خورشیدی) از جنس تیتانیوم است همچنین غیر قابل برش بودن این کلید با روش های معمول این باور را تایید می‌کرد. اما در حقیقت جنس این کلید آلیاژی از نیکل و مس به نام مونل (Monel) بود. این کلید تا سال ۱۹۹۶ عرضه می‌شد. برخی طراحی ساده اما زیبای این کلید را بازتابی از خودروی هوندا NSX می‌دانند.

پورشه ۹۱۱

کلید مدرن

وجود شرکت هایی که تمرکز خود را بر ساخت کلید برای پورشه ۹۱۱ قرار می‌دهند، عجیب نیست. این کلید ساخت Formawerx قطعه فولاد بدون لبه‌ای است که شش سوراخ به نماد موتور مسطح شش سیلندر پورشه ۹۱۱ دارد. مدل پایه این کلید ۲۵۰ دلار و نسخه های کامل تر ۳۰۰ دلار قیمت دارند و می‌توانند جواهرات خودرویی مناسبی باشند. سوراخ‌دار بودن کلید، اشاره‌ای ظریف به کنترل وزن پورشه ۹۱۱ دارد.

بی‌ام‌و i8

کلید مدرن

سویچ‌های بی‌ام‌و همیشه جذاب بوده‌اند. سویچ‌های نسل فعلی بی‌ام‌و با تمام کاربردی بودنشان از جمله داشتن یک صفحه نمایش لمسی کوچک جذاب نیز هستند. این سویچ‌های با فناوری بالا گزینه مناسبی برای کلکسیون کردن در این نوع سویچ‌ها هستند.

نیسان ۳۰۰ZX

کلید مدرن

کلید نیسان ۳۰۰ZX همزمان با دیگر کوپه‌های اسپرت ژاپنی مثل مزدا RX-7 و تویوتا سوپرا عرضه شد اما بهترین را در میان آنان داشت. این کلید تیتانیومی، طراحی آینده‌نگر ارائه می‌کرد که با بازاریابی نیسان مبنی بر معرفی نیسان ۳۰۰ZX به عنوان خودرویی با نهایت نوآوری هماهنگ بود. این خودرو با موتور توربوشارژ دوگانه و فرمان دادن با چهار چرخ در اوایل دهه ۹۰ میلادی خودرویی مدرن بود.

کلید کارتی مرسدس بنز

کلید مدرن

مرسدس بنز در اواخر دهه ۹۰ میلادی با معرفی کلید کارتی هوشمند پیشگام روشن کردن خوردو بدون دخالت دست شد که البته امروزه این فناوری، یک آپشن استاندارد در خودروهای مدرن است‌. کلید کارتی هوشمند اولیه ظاهری جذاب نداشت اما بخشی مهم از تاریخ خودروسازی شد. این کلید کارتی، ضخیم بود و به آسانی در جیب جا نمی‌گرفت.

فراری

کلید مدرن

فهرست کردن سویچ‌های کلکسیونی بدون نام بردن از فراری غیر ممکن است. کلید‌های زیادی توسط ارتقادهندگان ساخته شده که شبیه کلید فراری‌های مدرن هستند و در مجموعه کلکسیونی بسیار زیبا به نظر می‌رسند. این کلید محصول OEM ساخت اوایل دهه ۲۰۰۰ (۸۰ خورشیدی) با طراحی ساده ولی بی‌نقص خود ظاهری حماسی دارد. این کلید به صورت آنلاین با قیمت ۲۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد که بسیار گران ولی در مقایسه با قیمت خودرو اصلی، قابل انتظار است.

کلید روتوری مزدا

کلید مدرن

کلید اصلی مزدا RX-7 بسیار ساده و خسته کننده است که با عملکرد اسپرت خودرو سازگار نیست. این کلید به شکل پیشرانه روتوری مزدا که در آمازون به فروش می‌رسد، بسیار ظریف است و ماهیتی نوستالژیک دارد‌. این محصول، با یک روتور کوچک تفاوت کار موتور وانکل مزدا را با موتور های احتراقی درونسوز معمولی نشان می‌دهد‌.

کلید پلاتینیومی کونیگزگ

کلید مدرن

این فهرست بدون نام بردن از گرانترین کلید خودروی جهان کامل نمی‌شد. کلید استاندارد کونیگزگ به شکل سپر، جذاب است اما این کلید سفارشی از جنس پلاتینوم و تعداد زیادی الماس در بخش جانبی، عصاره لوکس بودن یک خودرو است. این کلید به قیمت ۲۵۰ هزار دلار برای یک خریدار ابرخودرو کونیگزگ آگرا ساخته شد. قیمت این کلید با قیمت یک فراری ۴۸۸ مدرن، برابری می کند.

منبع: motor1

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا