اخبار عمومی

تمام متخلفین واردکننده خودرو به قید ضمانت آزاد هستند

تعرفه واردات خودرو

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو با طرح این سوال در خصوص متخلفین واردکننده خودرو ، که آیا نباید با فردی که باعث و بانی این تخلفات شده برخورد کرد؟ گفت:امید بخش خصوصی به دستگاه قضایی است که این موضوع را تعیین تکلیف کند، این برخورد می‌تواند یک الگو برای مدیران باشد که هر تصمیمی را بدون تفکر نگیرند و این‌قدر ساده قانون را زیر پا نگذارند و مردم را به دردسر نیاندازند.

به گزارش از ایلنا، دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو در خصوص آخرین روند پرونده متخلفین واردکننده خودرو گفت: پرونده تمام افراد اعم از حقیقی و حقوقی که در لیست ۱۹ صفحه‌ای منتشر شده از سوی وزات صنعت وجود داشت در شعبه ۵ دادسرای ناحیه ۲۸ در حال رسیدگی و در مرحله بازپرسی است.

مهدی دادفر ادامه داد: تمام افراد حاضر در لیست به این شعبه احضار شدند و اکنون با قید وثیقه آزاد هستند ما نیز از این روند حمایت می‌کنیم و آماده هستیم به شعبه مورد نظر مشاوره کارشناسی دهیم.

تعرفه واردات خودرو

وی تصریح کرد: ما خودمان مدعی هستیم و معتقدیم بایستی با تمام اجزای این تخلف و فساد برخورد صورت بگیرد کما اینکه سال گذشته هنگامی که سایت ثبت سفارش بسته شد به صورت رسمی در دادسرای ویژه کارکنان دولت شکایت خود را به ثبت رساندیم.

برای فعالین اقتصادی راه را سد کرده و در نهایت آنها مرتکب خلاف شده‌اند

دادفر گفت: این اتفاق نتیجه یک تصمیم نادرست است که باعث انحراف فعالین این حوزه شد وقتی یک فرد ماده ۲ و ماده ۸ مقررات واردات و صادرات را نقض می‌کند و بدون لحاظ ماده ۲۸ قانون احکام دائمی دستوری صادر می‌کند قانون کشور را نقض کرده کما اینکه اقای وزیر مربوطه نیز در برنامه تلویزیونی به این امر اعتراف کردند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی برای فعالین اقتصادی سد راه ایجاد و نقض قانون انجام شده در نهایت فعالین اقتصادی را مجبور به ارتکاب خلاف کرده است، الان مقصر واقعی کیست؟ آیا نباید با فردی که باعث و بانی این تخلفات شده برخورد کرد؟

واردات خودرو

وی افزود: امید بخش خصوصی به دستگاه قضایی و بازپرس محترم است که این موضوع را تعیین تکلیف کند این برخورد می‌تواند یک الگو برای مدیران باشد که هر تصمیمی را بدون تفکر نگیرند و اینقدر ساده قانون را زیر پا نگذارند و مردم را به دردسر نیاندازند.

دادفر گفت: اگر تیر ماه سال گذشته به شکایت ما رسیدگی می‌شد و دستگاه قضا دقت بیشتری در این خصوص می کرد امروز ما شاهد این حجم از پرونده‌های تخلف نبودیم.

وی ادامه داد: در سال ۸۳ رهبر انقلاب در دیدار با هیئت دولت خطاب به مدیران گفتند طوری کار کنید که گویی زیربنای یک ساختمان را پی ریزی می‌کنید اما الان مدیری تصمیمی گرفته و عملکردی داشته که باعث شده یک عده فعال اقتصادی به راه غلط بروند. ما امیدواریم که با این افراد هم برخورد شود.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا