اخبار عمومی

موافقت رییس جمهور با ترخیص خودروهای وارداتی انبار شده در گمرک

تعرفه واردات خودرو

آیا ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک دردی از بازار وارداتی ها دوا می کند؟ در یک کلمه خیر

تنها در صورت آزادسازی واردات است که به طور حتم قیمت خودرو‌های خارجی تا ۳۰درصد کاهش خواهد یافت. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو مهدی دادفر در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با اشاره به نامه‌ای که در زمینه آزادسازی واردات خودرو به وزیر صمت داده شده و و ایشان به رییس جمهور ابلاغ کرده‌، اظهار کرد: رییس جمهور با ترخیص خودرو های دپو شده در گمرک موافقت کرده است.

اما سوال اینجاست با ترخیص تعدادی محدود خودرو شرایط بازار وارداتی ها بهتر خواهد شد؟ تجربه نشان داده است که این تصمیم های مقطعی تنها دلال ها را حریص تر می کند تا از فرصت به دست آمده برای کسب سود بیشتر اقدام کنند.

دادفر اضافه کرد: تنها اگر روند واردات عادی شود تقاضایی که به صورت افسار گسیخته برای خوردوهای وارداتی در بازار وجود دارد فروکش می‌کند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان این که در این حالت قیمت خودروی خارجی حدود ۳۰درصد کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: با توجه به این که خودروی خارجی یک جور شاخص قیمت‌گذاری است بنابراین شاهد آرامش در این بازار خواهیم بود. وی ادامه داد: این موضوع را موفقیت آمیز می‌بینیم اما شرایط با گذشته متفاوت خواهد بود چرا که یکی از مشکلات ما تعلل در تصمیم‌گیری‌های خوب و عجله در تصمیمات نا‌مناسب است.

دادفر درباره تاثیر این اقدام بر بازار خودرو‌های داخلی، افزود: این اقدام در بازار خودروهای داخی نیز تاثیر می‌گذارد و یقینا منجر به کاهش قیمت این خودرو‌ها نیز خواهد شد. این فعال بازار خودرو ادامه داد: با وارد شدن خودروهای خارجی کسی حاضر نیست برای خودروی داخلی و خارجی یک قیمت بپردازد بنابراین داخلی‌ها مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند هرچند که هدف از بستن راه واردات بالا بردن قیمت خودرو‌های داخلی بود اما برجام و تحریم‌ها تمام معادلات را بر هم زد.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا