اخبار عمومی

آشنایی با خودروهای امدادی BMW + عکس

BMW X3

هم موتورسیکلت و هم سواری!

نمایشگاه RETTmobil محلی است برای به نمایش گذاشتن جدیدترین خودروهای خدمات اضطراری شامل ایمنی، امنیتی، اورژانس پزشکی و … از خودروسازها و برندهای مختلف. این نمایشگاه در شهر فولدا واقع در آلمان برگزار می شود. ارگان های دولتی و خصوصی خاصتا امدادی همواره مشتری پر و پا قرص این رویداد هستند. برای مثال می توان به بیمارستان ها، کلینیک های پزشکی، نیروهای پلیس، آتش نشانی ها و سایر مراکز مرتبط اشاره کرد. کمپانی BMW یکی از این خودروسازان است که همواره در نمایشگاه RETTmobil آلمان حضور دارد. امسال نیز در سال ۲۰۱۸ شاهد حضور مدل های خدمات اضطراری بی ام و هستیم.

BMW X3

به عنوان اولین خودرو می توانیم به BMW X3 امداد و نجات اشاره کنیم. این خودرو مخصوص جابجایی نیروهای متخصص امدادی منجمله آتش نشان ها است و برای حمل و جابجایی بیمار یا مصدومین استفاده نمی شود. این BMW X3 که امسال معرفی شده مخصوص ناوگان آتش نشانی است. یکی از ویژگی های خودرو فلاشر های روی درب صندوق عقب است. هنگامیکه درب صندوق عقب باز است این چراغ ها بخوبی دیگران را متوجه حضور خودروی امدادی می کند. موتور بی ام و ایکس ۳ امدادی چهار سیلندر با گنجایش ۲ لیتر و از نوع دیزلی است که ۱۹۰ اسب بخار قدرت دارد. یک BMW X3 دیگر نیز در غرفه بی ام و حضور دارد و برای جابجایی پزشکان استفاده می شود.

BMW 220d

خودروی بعدی BMW 220d xDrive گرند تورر است. در کشور ایران هم BMW سری ۲ از سری Tourer توسط نماینده رسمی BMW یعنی پرشیا خودرو عرضه می شود. برای مثال می توان به بی ام و سری ۲ اکتیو تورر اشاره کرد. سری ۲ گرند تورر ارائه شده در نمایشگاه آلمان نیز بطور مشابه برای جابجایی نیروها و تجهیزات امدادی کاربرد دارد. به لطف ظرفیت و طول زیاد خودرو، BMW 220 می تواند برای جابجایی تجهیزات مناسب باشد. این خودرو دارای موتور ۲ لیتری توربوشارژ دیزلی با قدرت ۱۹۰ اسب بخار است. یک شاسی بلند دیگر نیز در جمع حضور دارد. BMW X1 که مختص مدیران عملیات و یا جابجایی نیروهای ویژه امدادی است.

BMW F 750 GS

موتورسیکلت BMW هم در صحنه دیده می شود. موتورسیکلت BMW F 750 GS دارای قابلیت آفرود بوده و تجهیزاتی نظیر فلاشر LED ، چراغ گردان و … را همراه خود دارد. مینی هم از قلم نیافتاده است. مینی John Cooper به عنوان خودروی پلیش فعالیت می نماید. در کشور آلمان مینی های Police کم نیستند و تقریبا می توان گفت بطور گسترده از Mini به عنوان خودروی گشت پلیس استفاده می شود. در کشور ایران نیز به یاد داریم که مرسدس بنزهای الگانس و براباس پلیس فعالیت می کردند. اما رفته رفته بنزهای پلیس کمتر و کمتر شدند. بنزهای واحد نوپو نیز از دیگر مرسدس های حاضر در یگان های ویژه هستند. هزینه های نگهداری و تعمیرات این خودروها بسیار بالا بوده و لذا به مرور در حال جایگزینی با خودروهای دیگر نظیر رنو مگان ، کیا سراتو و … هستند. با کاریرا همراه باشید.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا