اخبار عمومی

چوب گردو، مناسب ذائقه میلیاردرها !

طراحی داخلی بنتلی بنتایگا

استفاده از چوب گردوی اختصاصی در خودروهای بنتلی

بنتلی از ارائه تریم جدید چوب گردو برای برخی محصولات لوکس خود خبر داد که با استفاده از درخت‌های اختصاصی این برند، عرضه می‌شود.

تریم چوب گردو در خودروهای بنتلی مانند شاسی‌بلند بنتایگا جایگاهی ویژه دارد و همیشه با چوب باکیفیت و لایه بسیار نازک ساخته می‌شود. این تریم در خودروهای بخش مولینر (Mulliner) مورد استفاده قرار می‌گیرد، که نهایت تجمل را برای مشتریان است.

بنتلی بنتایگا

به نقل از زومیت، بنتلی می‌گوید که چوب گردوی منفذدار مورد استفاده در این تریم چوبی از بهترین گونه‌های گردوی اروپایی و آمریکایی بدست می‌آید. مراحل نهایی ساخت در مقر بنتلی در کرو (Crewe) تکمیل می‌شود که در آن ساختار منافذ چوب را افزایش می‌دهند تا رنگ تیره چوب بیش‌تر خود را نشان دهد.

طراحی داخلی بنتلی بنتایگا

این گونه خاص از درختان گردو به طور عمده در کالیفرنیا کاشته می‌شوند و متخصصان چوب بنتلی به طور منظم برای اطمینان از کیفیت چوب، از مراحل تولید بازدید می‌کنند. این بخش از فرآیند بسیار مهم است و برای تضمین کیفیت محصولات چوبی، به گذراندن حداقل چهار روز کاری در لاس‌ وگاس زمان نیاز دارد.

طراحی داخلی بنتلی بنتایگا

چوب مخصوص گردو که در کارهای تزئینی خودروهای بنتلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به دقت از قسمت گره چوب برداشته می‌شود که در حقیقت بین قشر مرکزی و بخش بیرونی قرار دارد. سپس از ۳ لایه نازک لاک با ضخامت کلی ۰.۱ میلی‌متر برای پوشاندن آن استفاده خواهد شد. لایه نهایی از لاک که بنتلی از آن برای تزئین بهره می‌برد ضخامتی حدود ۰.۵ میلی‌متر دارد و سطحی براق و صیقلی از خود به نمایش می‌گذارد.

طراحی داخلی بنتلی بنتایگا

هر کدام از لایه‌های لاک با دست انجام خواهد شد و از پولیش در بین مراحل کمک گرفته می‌شود. این مراحل برای اطمینان از قرار گرفتن لاک در شیارهای ریز چوب است. خودروساز کلاسیک انگلیسی می‌گوید که جلای نهایی این تریم شبیه موم است و کاملا رنگ واقعی و طبیعی بافت چوب گردو را برجسته می‌کند.

تریم چوبی جدید مولینر اکنون در شاسی‌بلند بنتلی بنتایگا، فلایینگ اسپور (Flying Spur) و مولسان (Mulsanne) برای مشتریان موجود است. البته چنین طرح‌های لوکسی چندین هزار دلار، هزینه خواهد داشت؛ ولی مطمئنا ارزش آن در هنگام سواری و لذت بردن از فضای داخلی جذاب برای مالک مشخص می‌شود

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا