اخبار عمومی

تولید مکزیک و عرضه در خاک آمریکا

RAM 2500

دستپخت مکزیکی

مکانی که خودروسازها برای ایجاد کارخانه خود انتخاب می کنند همواره محل بحث و گفت و گو بوده. حتی بارها دیده شده که این مساله علت اختلاف بین کشورها است. این مساله را به نوعی در گفت و گوها و توافقات پیرامون شرکت های مشارکتی نیز می توان دید؛ اینکه تکنولوژی تا چه اندازه انتقال پیدا کند، چگونه انتقال پیدا کند، خودروهای توافق شده به چه صورت و در خاک کدام کشور تولید یا مونتاژ شود و … . این بار ماجرای مکزیک و آمریکا!

در سال های اخیر، کشور مکزیک یکی از اصلی ترین مکان هایی بوده که خودروسازها از سراسر دنیا کارخانجات خود را در آنجا تاسیس کرده اند. تعدادی از خودروهایی که هم اکنون در خاک ایالات متحده آمریکا وجود دارند تولید یا مونتاژ کشور مکزیک هستند؛ مساله ای که به کام رئیس جمهور فعلی ایالات متحده خوش نیامده است. در ادامه، بطور خیلی خلاصه، خودروهایی که تولید یا مونتاژ مکزیک هستند و سر از آمریکا در آورده اند را با هم می بینیم.

۱ – شورولت Silverado Crew Cab 2017

شورولت سیلورادو

این وانت ۴ درب که ۲ ردیف صندلی هم دارد محصول برند نامدار شورولت از هولدینگ معروف جنرال موتورز است. در حال حاضر جنرال موتورز وانت های شورولت را در دو ایالت ایندیانا و میشیگان تولید می کند. اما طی یک برنامه جانبی، شاهد هستیم سال ها است که نسخه های ۴ درب وانت شورولت، خصوصا وانت معروف سیلورادو که از سردمداران این بخش است، در شهر Silao واقع در مکزیک ساخته می شوند.

۲ – فورد Fiesta 2017
فورد فیستا
از آنجا که قیمت نیروی کار در مکزیک همانند چین کم است، این کشور نیز به محلی محبوب برای تاسیس کارخانجات خارجی خودرو تبدیل شده است. می توان گفت کوچک ترین خودروی Ford که در آمریکا به فروش می رسد، مدل فیستا هاچ بک است که در شهر Cuautitlan Izcalli مکزیک تولید می شود.

۳ – هوندا Fit 2017
هوندا فیت
کمپانی Honda نیز یکی از چند خودروسازی است که در کشور مکزیک حضور دارد. هوندا کارخانه خود را در شهر Celaya تاسیس نموده و در آنجا خودروی هاچ بک و کوچک خود یعنی هوندا فیت را تولید می کند.

۴ – لینکلن MKZ 2017
لینکلن MKZ 2017
معمولا خودروهای لوکس در مکزیک تولید نمی شوند و خودروهای خارجی که در آنجا ساخته یا مونتاژ می شود همگی جزو محصولات ساده و نسبتا اقتصادی کمپانی ها هستند. اما اخیرا شاهد حضور برندهای لاکچری و مدل بالا در خاک مکزیک هستیم. برند Lincoln اصلی ترین آن ها بوده و اولین حضور یک خودروساز لوکس در خاک مکزیک را به نام خود ثبت کرده است. خودروی مدل سواری MKZ از برند لینکلن که در واقع مدل لوکس فورد (Ford) است در شهر Hermosillo مکزیک تولید می شود.

۵ – وانت RAM 2500 & 3500 2017
RAM 2500
برند معروف رم که تحت مالیکت کرایسلر و فیات (FCA) است از دیگر خودروهای تولید شده در مکزیک می باشد. وانت RAM مدل ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ که از قضا بسیار قدرتمند است، دارای پیشرانه دیزلی توربوشارژ بوده و گشتاوری معادل ۱۲۲۰ نیوتن متر ایجاد می نماید. این خودرو نیز همانند برخی دیگر از مدل های RAM، در شهر Saltillo واقع در شهر مکزیک تولید می شود.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا