اخبار عمومی

۳۰ خودرو که در صورت بسته شدن مرز آمریکا و مکزیک دیگر تولید نخواهند شد

30 خودرو که در صورت بسته شدن مرز آمریکا و مکزیک دیگر تولید نخواهند شد 2019 Ram 2500 Heavy Duty Longhorn Mega Cab 19

تمامی اینها جدا از مدل های تولیدی آمریکا است که به تامین کننده های مکزیکی وابسته اند

مدتی پیش دونالد ترامپ در یک سری از توییت های خود اعلام کرد که اگر مهاجرت های غیر قانونی از سوی مکزیک به آمریکا متوقف نشود تمام مرز آمریکا و مکزیک و یا بخش بزرگی از آن بسته خواهد شد، همچنین او اظهار کرد که پول بسیاری از طریق قاچاق مواد مخدر از این مرز از دست می رود و بسته شدن آن اقدام خوبی خواهد بود، با وجود اینکه با گذشت زمان از شدت عمل و رفتار رئیس جمهور آمریکا کاسته شده است اما به نظر می رسد که همچنان بر مواضع قبلی خود استوار است.

زنجیره ی تامین کنندگان:

تحلیلگران اعلام کرده اند که بسته شدن مرز به سرعت بر روی اقتصاد آمریکا، مخصوصا بر خودروسازان و کشاورزان که در حال حاضر به دلیل جنگ اقتصادی ترامپ با آمریکا آسیب دیده اند تاثیر خواهد گذاشت.
در این رابطه خانم Dziczek Kristin (معاون مرکز تحقیقاتی خودروها در شهر میشیگان) بیان می کند : “شما نمی توانید یک خودرو را بدون حضور تمامی قطعات تشکیل دهنده ی آن تولید کنید، اگر این تصمیم عملی شود پس مدتی شاهد کمبود تعدادی از قطعات خواهید بود که برخی از آنها آنچنان در تولید محصولات حیاتی هستند که فقدانشان می تواند صنعت خودروسازی را ظرف مدت یک هفته یا بیشتر تعطیل نماید.”

قطعات خودرو:

بنابر گفته ی خانم Dziczek : “حتی اگر حاکمیت قصد داشته باشد تا پروسه ی حمل و نقل قطعات خودرو را در بسته شدن مرز ها معاف نماید، در عمل، انجام این کار دشوار است”. مدتی پیش مشاور اقتصادی ترامپ آقای Larry Kudlaw اعلام کرد که دولت در حال بررسی راه هایی است که خسارت های وارد شده از این تصمیم را محدود نماید. بنابر گزارش شبکه CNBC بر اساس گفته های Larry Kudlaw یکی از ایده های مطرح شده در این زمینه این است که به منظور بهبود وضعیت بوجود آمده برای زنجیره ی تامین کنندگان، مجوز حمل و نقل به خارج از مرز ها صادر شود.

علاوه بر موارد ذکر شده عواقب دیگری نیز در انتظار اقتصاد آمریکا خواهد بود. ورونیکا نیگ، اقتصاددانی که با فدراسیون مزارع آمریکا همکاری می کند، در این رابطه بیان می کند: “بسته شدن مرز ها برای کشاورزان آمریکایی نیز بسیار مخرب خواهد بود.”

همچنین بر اساس گفته ی Lance Jungmeyer (مدیر شرکتی تجاری که نماینده واردات و توزیع محصولات مکزیک در آمریکا است) : “بیش از ۶۰ درصد محصولات تازه ای که در فصول زمستان و اوایل بهار در آمریکا به فروش می رسد از طریق مکزیک تامین می شود”.

همانطور که کارشناسان نیز اشاره کرده اند، علاوه بر ایجاد اختلالات گوناگون در اقتصاد، چنین تصمیمی برای صنعت خودرو سازی آمریکا نیز ویرانگر خواهد بود. تقریبا تمامی خودرو هایی که در آمریکا به فروش می رسند از قطعات تولید شده در مکزیک استفاده می نمایند. بنابر گزارش مجله ی Economist، بر اثر این تصمیم ممکن است که تولید خودرو در آمریکا در عرض یک هفته متوقف شود، و اگر اجزا و قطعات خودرو ها نتوانند از مرز عبور کنند به احتمال زیاد واردات وسایل نقیله تولید شده در مکزیک نیز متوقف خواهد شد. بر کسی پوشیده نیست که تعدادی از خودروسازان در مکزیک کارخانه هایی را تاسیس کرده اند، اما لیست خودرو های تولید شده در مکزیک از آن چیزی که انتظار دارید نیز طولانی تر است.

بله، نمایندگی های فروش معمولا برای چندین هفته تولید خود، قطعات اضافی دارند اما بستن مرز ها به سرعت دسترسی به این قطعات را محدود می کند و یا حتی کاملا از بین می برد. در ادامه از ۳۰ خودرو ساخت مکزیک که تولید آنها به واسطه ی اجرایی شدن این تصمیم دچار مشکل خواهد شد نام برده ایم.

 

آئودی Q5 – شورلت BLAZER – شورلت CRUZE هاچ بک – شورلت EQUINOX – شورلت SILVERADO 2500 – شورلت TRAX – دوج JOURNEY – فیات ۵۰۰ – GMC SIERRA DOUBLE CAB – GMC TERRAIN – هوندا FIT – هوندا HR-V – هیوندای اکسنت – اینفینیتی QX50 – جیپ COMPASS – کیا FORTE – کیا RIO – مزدا ۳ – نیسان KICKS – نیسان VERSA NOTE – نیسان NV200 – نیسان SENTRA – RAM 2500 – RAM PROMASTER – تویوتا TACOMA – تویوتا YARIS – فولکس واگن BEETLE – فولکس واگن گلف – فولکس واگن JETTA – فولکس واگن TIGUAN

منبع: motortrend

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا