اخبار عمومی

۱۵ ماشین خیلی کم ارتفاع که باید آن ها را ببینید!

15 ماشین کم ارتفاع

۱۵ ماشین خیلی کم ارتفاع که از زیر هر راه بندی عبور خواهند کرد!

ماشین هایی که در ادامه معرفی میکنیم برتری اقتصادی یا زیست محیطی ندارند، در عوض می توانند از زیر موانع عوارضی عبور کنند

ما مدت هاست که به دنبال پیدا کردن کوتاه ترین ماشین ها از لحاظ شاسی هستیم. پرداختن به طریقه ی معمول به این موضوع شاید کمی خسته کننده باشد، از این رو ما تصمیم گرفتیم که به شیوه خودمان موضوع را بررسی کنیم! بعد از بررسی های انجام شده بر روی پورشه ۹۱۷K که ارتفاع بسیار کمی دارد، چند پرسش به ذهنمان خطور کرد ، چگونه با این خودرو عوارض را پرداخت می کنید؟ پارکینگ های عمومی چطور؟ آیا عبور از زیر مانع پارکینگ، غیر قانونی است؟! باید اعتراف کنیم که گزینه آخر بنظر فکر خوبی می آمد! مخصوصا با توجه به مبلغ عوارض در جاده ها. اگر تصور کنیم که عبور از زیر موانع جرم محسوب نمی شود، قرار است در این مقاله به شما ۱۵ تا از ماشین هایی که می توانند از زیر موانع عبور کنند و برای شما یک پارکینگ مجانی و یا بزرگراه بدون عوارض را فراهم کنند، معرفی کنیم.

این مطالب را هم از دست ندهید:

۱- Alfa Romeo 33 Stradale

15 ماشین کم ارتفاع

تنها ۱۸ نسخه ی خیابانی از این خودروی بی نظیر تولید شده است. تجهیز شده به موتور تنفس طبیعی ۸ سیلندر بنزینی، که کاملا دست ساز است و توانایی تولید ۲۳۰ اسب بخار را دارد.
همچنین این خودرو در میان کلکسیون داران فوق العاده معروف است و از آنجایی که ارتفاع آن در حدود ۹۹ سانتی متر است در این مقاله به خوبی قرار میگیرد.

۲- Aston Martin Bulldog

15 ماشین کم ارتفاع

شما درباره ی Aston Martin Bulldog چه نظری دارید؟ چیزی درباره این مدل می دانستید؟ در سال ۱۹۸۰ میلادی از این ماشین با ۱٫۰۹ متر ارتفاع، تنها ۲۵ نمونه به صورت محدود عرضه شد، تا اینکه به علت هزینه های بالای تولید، مدیران را از ادامه روند تولید منصرف کرد.

۳- BMW M1

15 ماشین کم ارتفاع

تنها ۴۶۵ نمونه از این خودروی نمادین دهه ی ۷۰ میلادی تولید شده است. تجهیز شده به یک موتور ۶ سیلندر، که توانایی تولید ۲۷۷ اسب بخار را دارد. این ماشین که توسط Giugiaro Giorgetto طراحی شده بود تنها ۱٫۱۴ متر ارتفاع داشت.

۴- Ferrari 512 S Modula Consept

15 ماشین کم ارتفاع

طراحی شده توسط شرکت Pininfarina در دهه ۱۹۷۰ میلادی و دارای ارتفاعی در حدود ۹۳ سانتی متر، همچنین در زیر کاپوت این خودرو، موتوری ۱۲ سیلندر با قابلیت تولید ۵۵۰ اسب بخار نیرو، قرار گرفته بود.

۵- Flatmobile

15 ماشین کم ارتفاع

بر اساس کتاب گینس، در سال ۲۰۰۸ خودروی فلت موبیل Flatmobil توانست به کم ارتفاع ترین خودروی جهان تنها با ۴۸ سانتی متر ارتفاع تبدیل شود. همچنین این خودرو از یک موتور جت در محور عقب خود بهره میبرد.

۶- Ford GT40

15 ماشین کم ارتفاع

اگر تنها یک ماشین در دنیا به دلیل ارتفاع کم خود شناخته شود، آن خودرو، Ford GT40 است. در واقع نام این خودرو برگرفته از ارتفاع ۴۰ اینچی (۱متر) آن است. به غیر از نسخه های مشهور مخصوص مسابقه ی این ماشین که ۴ بار قهرمانی مسابقات ۲۴ ساعته لمانز را بدست آورده اند، نسخه های خیابانی نیز از این خودرو تولید شده اند، مانند مدل مارک وان که تنها ۳۱ نسخه از آن تولید شد.

۷- Lamborghini Miura

15 ماشین کم ارتفاع

لامبورگینی میورا جدا از طراحی منحصر به فرد خود به دلیل ارتفاع ۱٫۰۵ متری، نام خود را در تاریخ ثبت کرده است. و همنیطور این ارتفاع کم باعث شده است که این خودرو به راحتی از زیر موانع عبور کند. البته ارتفاع کم آن سوار و پیاده شدن از این خودرو را نیز کمی دشوار کرده است.

۸- Lancia Stratos Zero Consept

15 ماشین کم ارتفاع

این خودرو که در سال ۱۹۷۰ تولید شده است، دارای ارتفاع ۸۴ سانتی متری است. ظاهرا این مدل به علت توانایی آن برای عبور از مانع ورودی کارخانه، برای کارکنان این شرکت هم جذاب واقع شده بود!

۹- MacLaren F1 GTR Long Tail

15 ماشین کم ارتفاع

بعد از ایجاد آخرین تحول در مدل افسانه ای F1 (که با نام GTR Longtail شناخته میشد)، مک لارن تنها ۳ نسخه از این مدل جدید را در سال ۱۹۹۷ تولید کرد. اما به غیر از ارزش بالای F1، این ابر ماشین دارای ارتفاع ۱٫۲۰ متری است. و دلیل بیشتر بودن ارتفاع این خودرو نسبت به دیگر خودرو های این مقاله این است که مک لارن F1 دارای یک ورودی هوای اضافی بر روی سقف خود است.

۱۰- Mercedes-Benz CLK GTR

15 ماشین کم ارتفاع

نسخه خیابانی مرسدس بنز CLK GTR (که عنوان قهرمانی مسابقات FIA GT را در اواخر دهه ۹۰ میلادی بدست آورده بود)، از یک موتور ۱۲ سیلندری با حجم ۷٫۳ لیتر دارای ۷۳۰ اسب بخار نیرو، بهره می برد. همچنین این موتور در خودروی Pagani Zonda نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. تنها ۲۶ نسخه از این خودرو تولید شدند که شامل مدل های کوپه و رودستر می شوند. و هر دوی این مدل ها ارتفاعی برابر با ۱٫۱۶ متر داشتند.

۱۱- Nissan R390 GT1

15 ماشین کم ارتفاع

نیسان R390 GT1 نسخه خیابانی اتومبیل نیسان در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز بحساب می آید. این خودرو که در اواخر دهه ۹۰ میلادی تولید شده است دارای یک موتور دو توربو شارژ ۸ سیلندری با حجم ۳٫۵ لیتر است که توانایی تولید ۵۶۰ اسب بخار را دارد. این خودرو که ارتفاعی نزدیک به ۱٫۱۴ متر دارد، در حال حاضر در موزه شرکت نیسان در ژاپن موجود است.

۱۲- Prosche 550 Spyder

15 ماشین کم ارتفاع

این ماشین اسپورت در سال ۱۹۵۳ با هدف مسابقات، تولید شد و دارای یک موتور تخت ۴ سیلندر با حجم ۱٫۵ لیتر همراه با قابلیت تولید ۱۱۰ اسب بخار می باشد. شاید این مشخصات برای یک موتور، با توجه استاندارد های امروزی خیلی به چشم نمی آید، ولی می توان گفت با توجه به وزن ۵۵۰ کیلوگرمی این ماشین و ارتفاع ۹۸ سانتی متری آن، عملکرد خوبی را ارائه میدهد.

۱۳- Porsche 911 GT1

15 ماشین کم ارتفاع

زمانی که درباره GT1 صحبت میکنیم باید روی نسخه خیابانی آن که با نام starBen شناخته می شود تمرکز کنیم. این مدل که تنها ۲۵ نسخه از آن تولید شد دارای یک موتور دو توربو شارژ همراه با قابلیت تولید ۵۴۴ اسب بخار است. و ارتفاع آن تنها ۱٫۱۴ متر بود.

۱۴- Porsche 917K

15 ماشین کم ارتفاع

دلیل اصلی ای که ما این لیست را تهیه کردیم، خودروی پورشه ۹۱۷K است. این خوردو که در اصل برای مسابقات طراحی شده است، با اصلاحات صورت گرفته در آن مجوز حضور در خیابان ها را نیز پیدا کرده است. این ماشین که به یک موتور ۴٫۹ لیتری ۱۲ سیلندری تجهیز شده، تونایی تولید ۶۳۰ اسب بخار نیرو را دارد. و تنها دارای ۹۴ سانتی متر ارتفاع است.

۱۵- Renault Sport Spyder

15 ماشین کم ارتفاع

این خوردو رودستر جالب توسط رنو اسپرت تولید و در سال ۱۹۹۶ برای فروش عرضه شد. شاید امروزه تولید همچین خودرو ای برای برند رنو عجیب باشد اما در گذشته این برند فرانسوی پروژه های عجیب و غریبی مانند مدل Escape F1 consept را انجام می داد. این ماشین که قدرت خود را از یک موتور بنزینی ۲ لیتری دارای ۱۵۰ اسب بخار نیرو، تامین میکند و نهایت سرعت آن ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت است تنها ۱٫۲۵ متر ارتفاع دارد. البته یک میله قوس مانند برای محافظت از سرنشینان طراحی شده است که در هنگام عبور از زیر موانع عوارضی باید به آن توجه کرد.

یک دیدگاه

یک دیدگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا