اخبار عمومی

مرسدس اعلام کرد که مدل‌های EQC و کلاس B با برند AMG عرضه نخواهند شد

مرسدس بنز کلاس b

خداحافظی AMG با کلاس B و EQC

در سال‌های اخیر مرسدس AMG بر روی مدل‌های بسیاری از مرسدس بنز کار کرده است، اما در این میان مدل‌هایی نیز وجود دارند که برند پرفورمنس (این شرکت زیر مجموعه‌ی مرسدس، بر روی تقویت بازدهی و قدرت خودرو متمرکز است) به آنها نپرداخته است.

مدیر مرسدس AMG، آقای Tobias Moers در مصاحبه با وبسایت خبری Motor Trend در نمایشگاه فرانکفورت اعلام نمود که مدل‌های کلاس B و EQC با برند AMG عرضه نخواهند شد. همچنین قابل درک است که مهندسین AMG بر روی ون‌های این برند آلمانی نیز کار نخواهند کرد.

آخرین نسل از مرسدس کلاس B که با برند AMG در اروپا عرضه شده است دارای امکاناتی نظیر: رینگ‌های ۱۸ اینچی، کیت بدنه‌ی منحصر به فرد، کاهش ارتفاع سیستم تعلیق و ارتقای سیستم فرمان دهی خودرو می‌باشد که البته تمامی این‌ها تنها آپشن‌هایی جانبی محسوب می‌شوند و اگر مرسدس AMG اراده می‌کرد، می‌توانست موتور مدل‌های A35 و A45 را بر روی مدل‌های B35 و B45 قرار دهد. اما با این وجود، اینطور که بنظر می‌رسد تولید این مدل‌ها اقتصادی نخواهد بود.

مرسدس بنز کلاس b

و اما در رابطه با مرسدس EQC که اولین کراس اوور تمام الکتریکی این برند در خانواده‌ی EQ است و با پیشرانه‌ی اختصاصی ۴۰۲ اسب بخاری خود که امکان ۰ تا ۱۰۰ کمتر از ۵ ثانیه را فراهم می‌کند عرضه می‌شود، لازم به ذکر است که آقای Moers دلیل کار نکردن AMG بر روی آن را مشخص ننمود.

این احتمال وجود دارد که کمپانی مرسدس اقدام به تولید نسخه‌ی AMG این مدل را در ابتدای راه الکتریکی سازی محصولات خود هوشمندانه نپندارد، علاوه بر این نیز افزایش قدرت مدل EQC توسط AMG در حالی که این خودرو ۴۰۰ اسب بخار نیرو را تولید می‌نماید صحیح نخواهد بود.

اخیرا مرسدس AMG مدل GLB 35 را در نمایشگاه فرانکفورت معرفی نمود، باید دید که خریداران این برند چگونه از این مدل استقبال خواهند کرد، بسیاری از طرفداران سرسخت این برند موافق افزایش تنوع سبد محصولات آن نیستند، اما اینطور که بنظر می‌رسد AMG قصد کاهش عرضه‌ی مدل‌های جدید را ندارد.

منبع: carscoops

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا