مسابقات و رویداد

درگ نیم مایلی چلنجر هلکت با کوروت Z06 + توضیحات

برای مقایسه کارایی و عملکرد خودروها، معمولا درگ‌های یک چهارم مایلی (۴۰۰ متر) برگزار می‌شود، اما با این وجود درگ‌های نیم مایلی (۸۰۰ متر) نیز نتایج مفیدی را ارائه می‌دهند. ممکن است خودرو‌هایی که نتیجه‌ی نزدیکی را در درگ‌های یک چهارم مایلی کسب کرده‌اند، در مسیرهای نیم مایلی با فاصله‌ی بیشتر از خط پایان عبور کنند و یا نتیجه‌ای کاملا متفاوت را ارائه دهند.

این ویدیو که در یوتوب قرار دارد، رقابت دوج چلنجر هلکت را با شورلت کوروت Z06 به نمایش می‌گذارد. عملکرد هر دو خودرو در مسابقه ی یک چهارم مایلی مشابه است، و در آخر کسب جایگاه نخست توسط هر کدام مربوط به عملکرد راننده می‌شود. سوال اصلی اینجاست که در درگ نیم مایلی کدام یک بهتر ظاهر می‌شود؟

در اولین دور مسابقه، در ابتدا Z06 از هلکت پیشی می گیرد، اما در آخر Z06 به اندازه‌ی چند خودرو عقب تر از هلکت از خط پایان عبور می کند. اینطور که به نظر می رسد راننده‌ی Z06 در تعویض دنده از ۱ به ۲ ( که مهم ترین بخش درگ است) درست عمل نکرده است.

در دومین دور، همه چیز بر عکس می‌شود، هلکت بدترین عملکرد خود را به نمایش می‌گذارد و با اختلاف بسیار مسابقه را به Z06 واگذار می‌کند. متاسفانه این درگ برای سومین بار برگزار نمی‌شود تا نتیجه گیری نهایی برای این دو خودرو صورت گیرد.

با این حال، هنور هم برای ما تحسین برانگیز است که عملکرد دو خودرو تا این اندازه مشابه یکدیگر است. و با وجود اینکه که هلکت سابقه‌ی درخشانی را در درگ‌ها دارد، اما انتظار داشتیم که کوروت نتیجه‌ی بهتری را کسب نماید. همچنین این نکته که هلکت تنها مخصوص درگ های یک چهارم مایلی نیست نیز ما را شگفت زده کرد.

در آخر ویدیو راننده‌ی هلکت را مشاهده می‌کنیم که بر روی یک تخته‌ی گچی اتفاقات و شرایط مسابقه را توضیح می‌دهد. و بیان می کند: “شما می توانید بر اساس توضیحاتی که ارائه شد خودتان شرایط را بررسی کنید و یک جدول مقایسه تهیه نمایید.”

و اما نتیجه گیری ما از این درگ این است که اگر هر کدام از این خودرو ها را در پارکینگ خود داشته باشیم راضی هستیم!!

منبع: motor1

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا