خودروهای الکتریکی و برقی

تویوتا به از دست دادن مشتریان وفادار خود به تسلا اقرار کرده است

تسلا مدل 3

اصلا تعجب بر انگیز نیست که مدل ۳ تسلا بر فروش تویوتا پریوس تاثیر گذاشته است

براساس خبرگزاری Automotive News، تویوتا تولید کننده ای بزرگ در صنعت خودرو سازی است که مشتریان بسیاری را به خود جذب کرده است و از این طریق سودآوری بسیاری نیز داشته است. با این وجود جلسه‌ی اخیری که در رابطه با ارتقای تاسیسات لکسوس صورت گرفت عنوانی حیاتی داشت و در رابطه با تسلا و چشم انداز آینده ی شرکت بود. این قضیه احتمالا مربوط به فروش متوسط محصولات لکسوس در سال ۲۰۱۸ می باشد، همچنین میزان کاهش تعداد مشتریان تویوتا نیز افزایش یافته است.

بنابر گفته ی آقای Carl Sewell، مدیر بخش فروش لکسوس : “ما محصولات خوبی تولید می کنیم، اما در شرایط امروزه بازار، نباید تنها یه یک جنبه از این فرصت که محصولات کمتر از ۵۰ هزار دلار را شامل می شود بپردازیم، علاوه بر این محصولات، تولید مدل های لاکچری و گران قیمت نیز باید در نظر گرفته شوند.”

تسلا

این بیانیه مربوط به تسلا یا خودرو های الکتریکی نمی شود اما اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که نگرانی هایی در رابطه با حضور نداشتن لکسوس در بازار خودرو های لوکس و نبود تمرکز کافی بر روی آینده وجود دارد. مطمئنا مدل های S و X تسلا جزو لوکس ترین خودرو های موجود نیستند اما در رده ی قیمتی بالاتری نسبت به محصولات لکسوس دسته بندی می شوند، همچنین تکنولوژی های بکار رفته در آنها نیز آینده نگرانه تر است.

اگر شرکت تویوتا را در نظر گیریم، آمار و ارقام نشان دهنده ی این است که این خودروساز مشتریان بسیاری را از دست داده است. مخصوصا مالکین مدل پریوس که به سمت خرید مدل ۳ تسلا رفته اند. بر اساس گزارش Automotive News کاهش تعداد مشتریان تویوتا در حدود ۹ درصد بوده است. همچنین مدیر عامل تویوتا موتور آمریکای شمالی نیز اعلام کرده است که نیمی از مشتریان وفادار این برند به سمت محصولات تسلا جذب شده اند.

خودروی برقی تسلا

در حال حاضر تویوتا تدابیر و برنامه هایی را برای خنثی کردن این رویه در نظر گرفته است. در مدل های جدید تویوتا پریوس قابلیت Toyota Safety Sense قرار گرفته است، همچنین سیستم تمام چرخ متحرک نیز در این مدل ها در دسترس است. مدیر بخش فروش تویوتا، آقای Dan Abel می گوید : “مشتریان خواهان تکنولوژی های پیشرفته هستند، آنها طراحی های جدید را می پسندند، اینها المان هایی هستند که مشتریان را به سمت خود جذب می کنند و هنگامی که قابلیتی نظیر سیستم تمام چرخ متحرک را به آن اضافه می کنیم، آن خودرو تبدیل به گزینه ای بهتر می شود.”

با این وجود، بر اساس گزارش شرکت تسلا، تویوتا پریوس در سطر لیست خودرو هایی که مشتریان از آنها برای مدل ۳ تسلا صرف نظر می کنند قرار می گیرد. باید دید که در آینده تویوتا چگونه عمل خواهد کرد.

منبع: inside EVs

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا