خودروهای الکتریکی و برقی

بررسی عملکرد سیستم خودران تسلا در هوای مه آلود

مدیر عامل شرکت تسلا اعلام کرده است که سیستم خودران تسلا از LIDAR استفاده نمی‌کند

با توجه به اینکه سیستم خودران تسلا مداوما در حال پیشرفت است، این نیاز به وجود می‌آید که تمامی سناریوهای ممکن با دقت بررسی شوند. بعضی معتقد اند که این سیستم بدون LIDAR  (خودروها برای تشخیص مسیر و فواصل روبرو از نوری لیزر مانند استفاده می‌نمایند) دقت ۱۰۰ درصدی نخواهد داشت بخصوص در شرایط آب و هوایی مه آلود، نور کم و یا رانندگی در معرض نور مستقیم خورشید.

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشد:

سیستم خودران تسلا همیشه زیر ذره‌بین بوده است، این به این علت است که حتی با وجود اینکه عملکرد این تکنولوژی نیمه خودران تاکنون موفقیت آمیز بوده است، اما در عین حال مشکلاتی نیز بر سر راه این کمپانی وجود خواهد داشت، از جمله استفاده ناصحیح از این تکنولوژی علی‌رقم قوانین و دستورالعمل‌هایی که تسلا برای خریداران خود فراهم کرده است.

سیستم خودران تسلا در هوای مه آلود

این موضوع برای همگان به وضوح روشن شده است که افراد مطابق میل خود و یا متناسب با شرایط و بدون اینکه دستورالعمل و راهنمای خودرو را مطالعه کرده باشند عمل ‌می‌کنند. این مورد مشکلات بسیاری را در طول این سال‌ها برای کمپانی‌ها بوجود آورده، تا جایی که در برخی موارد آنها را وادار به کنار گذاشتن محصولات ارزشمند خود نموده است.

سیستم خودران تسلا در هوای مه آلود

به نظر می‌رسد زمان آن فرا رسیده که تسلا نیز سیستم خودران خود را مدتی کنار بگذارد، زیرا تعدادی تصادف مهیب بواسطه‌ی این سیستم صورت گرفته که برخی از آنها نیز تلفات جانی داشته است. اما در هر صورت ما اطمینان داریم که قابلیت‌هایی نظیر سیستم خودران جان بسیاری نظیر: رانندگان بی دقت، رانندگان تازه‌کار، افرادی که با سرعت رانندگی می‌کنند و یا حتی افرادی که در کل دست فرمان خوبی ندارند را نجات خواهد داد.

سیستم خودران تسلا در هوای مه آلود

بیشتر ما معتقدیم که رانندگان خوبی هستیم و یا حداقل مدعی این قضیه هستیم، اما در هر صورت همیشه موقعیتی وجود خواهد داشت که نتوانیم در آن خودرو را به خوبی کنترل کرده و یا واکنش مناسب نشان دهیم.

رانندگی در مه غلیظ دشوار است، اما اینطور که بنظر می‌رسد سیستم خودران تسلا پتانسیل آن را دارد که این قضیه را تغییر دهد. این نکته را به خاطر بسپارید که دوربین‌ها نیز نمی‌توانند مه را به خوبی ضبط کنند و آب و هوای مه آلود در آنها به طور واضح مشخص نخواهد بود.

منبع: inside evs

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا